Το Unicef Trophy άφησε νέα ενδιαφέροντα στοιχεία από τηλεοπτικής πλευράς και το Basketa.gr εξηγεί το πώς η τεράστια επιτυχία των εθνικών πρωταθλημάτων, και δη της Elite League, έχει ανοίξει τη βεντάλια για ένα ευρύτερο μπασκετικό κοινό, που πλέον ενδιαφέρεται για αυτά τα πρωταθλήματα και ζητά να τα παρακολουθήσει, φτάνοντας στο να προβάλλονται σε φυσικό κανάλι της δημόσιας τηλεόρασης.
Λίγο μετά το Final Four της Elite League είχαμε αναλύσει διεξοδικά με νούμερα, δεδομένα και τηλεοπτικούς όρους το λόγο, που η παραγωγή του Action 24 είχε αποτελέσει, επί της ουσίας, ένα μικρό «θαύμα» στη μικρή οθόνη. Ή μάλλον, ακόμη καλύτερα, μια παραγωγή που αποτέλεσε ένα μικρό μάθημα τηλεόρασης, ακόμη και για τους πιο μεγάλους τηλεοπτικούς παραγωγούς της χώρας μας.
Όλα αυτά, φυσικά, δεν αποτελούν ένα τυχαίο επίτευγμα. Και αυτή την φορά δε θα εστιάσουμε μόνο στη δουλειά, που έχει γίνει από το κανάλι και δημιούργησε αυτή την τεράστια τηλεοπτική επιτυχία. Πρόκειται, ασφαλώς, για την επιβράβευση της κοινής πορείας και κατεύθυνσης, που υπάρχει τα τελευταία χρόνια γύρω από ένα πρωτάθλημα, το οποίο κάθε χρόνο προοδεύει και μαζί του συμπαρασύρει όλες τις υπόλοιπες διοργανώσεις, που αφορούν τις εθνικές κατηγορίες.
Τρανή απόδειξη αποτέλεσε το Unicef Trophy, το οποίο από τη στιγμή που συστήθηκε έχει τη δική του εξελικτική πορεία, καταφέρνοντας να έρθει σε σημείο να απευθύνεται, πλέον, σε ένα μπασκετικό κοινό, που ενδιαφέρεται να μαθαίνει για τις ομάδες αυτών των πρωταθλημάτων και να παρακολουθήσει μια διοργάνωση, που ενδεχομένως δε βρίσκεται στην ημερήσια διάταξη των καθημερινών του ενασχολήσεων, αλλά με τη σοβαρότητα που αντιμετωπίζεται σε κάθε της πτυχή, προσφέρει μια διαφορετική επιλογή.
Το νέο «βήμα» ήταν η προβολή του Unicef Trophy στη δημόσια τηλεόραση
Πριν από μερικά χρόνια, η τότε Α2 Ανδρών και νυν Elite League είχε προβληθεί στην πλατφόρμα του Ertflix και οι αγώνες της είχαν γύρω στους 7.000 θεατές στις διαδικτυακές μεταδόσες του YouTube. Σχεδόν μια τετραετία μετά και ύστερα από διαρκή εργασία πάνω στη βελτόωση του προϊόντος, ένα φυσικό κανάλι της δημόσιας τηλεόρασης αποφάσισε να πάρει τα δικαιώματα του τελικού του Unicef Trophy, σε άλλη μια απόδειξη της εξέλιξής του.
Να αναφέρουμε, φυσικά, σε αυτό το σημείο ότι ο πρώτος ημιτελικός της Μυκόνου με την ΝΕ Μεγαρίδος έχει «αγγίξει» τους 20.000 θεατές, ενώ πάνω από 14.000 έχουν δει την αναμέτρηση του Παπάγου με το Αιγάλεω, σε παραγωγές με πλήρη κάλυψη σε μετάδοση και ρεπορτάζ. Το νούμερο αυτό, φυσικά, έμελλε να γίνει ακόμη μεγαλύτερο στον τελικό.
Καλό είναι σε αυτό το σημείο, να μη θεωρήσουμε μικρό νούμερο το 0.6% στο δυναμικό κοινό και το 1.2% στο ανδρικό κοινό ηλικίας 25-54 ετών, κατά μέσο όρο, με κορυφαία τέταρτα το 1% και το 1.5% αντίστοιχα. Οι αριθμοί αυτοί αποπνέουν αισιοδοξία, αν θέσουμε υπόψη μια σειρά από σημαντικούς άλλους παράγοντες.
Η αναμέτρηση αυτή, λοιπόν, προβλήθηκε στο διάστημα 19:00-21:00 στις 28 Δεκεμβρίου, ημέρα Σάββατο. Μια πολύ γιορτινή ημέρα, λοιπόν, με λειτουργία εορταστικού ωραρίου και οτιδήποτε αυτό μπορεί να συνεπάγεται ακόμη και για έναν φίλο του αθλήματος, που κανονικά είναι συνηθισμένος στο εβδομαδιαίο ραντεβού ανάμεσα στις 16:00 και τις 19:00 με τις αγωνιστικές της Elite League. Το δεύτερο στοιχείο είναι, ότι ο αγώνας αναμεταδόθηκε στην ΕΡΤ2, το κανάλι της δημόσιας τηλεόρασης με τη σταθερά χαμηλότερη τηλεθέαση, καθώς η ΕΡΤ3 με τις αναμετρήσεις της GBL και τα θέματα της Περιφέρειας έρχεται πάντα δεύτερη πίσω από το σταθερά μεγάλο κανάλι της ΕΡΤ1.
Παράλληλα, όσο κι αν οι εθνικές κατηγορίες, με πρώτη την Elite League, έχουν απλώσει τη βεντάλια τους στον κόσμο, που ενδιαφέρεται για το άθλημα σε ένα γενικότερο πλαίσιο, οι ομάδες τους παραμένουν ένα αντικείμενου (πολύ) ειδικού ενδιαφέροντος. Λίγο αργότερα, επίσης, ο αγώνας του Προμηθέα με το Μαρούσι σημείωνε νούμερα όχι πολύ πιο μακρινά, με 1.4% στο δυναμικό και 2.8% στο ανδρικό κοινό 25-54 ετών, σε μια αναμέτρηση με εθνική προβολή, ασφαλώς, λόγω του πρωταθλήματος της GBL.
Το γεγονός, λοιπόν, ότι γύρω στους 50.000-60.000 τηλεθεατές, με όλους τους προαναφερθέντες παράγοντες να λαμβάνονται υπόψη, παρακολούθησαν σε ζωντανή μετάδοση (οι θεατές των δύο ημιτελικών είναι με βάση το πόσοι έχουν δει μέχρι την Πρωτοχρονιά του 2025, άρα και μετά τα παιχνίδια) την αναμέτρηση μίας ομάδας της Elite League και μίας της National League 1, χωρίς μάλιστα να έχει ως ομάδες δύο «κράχτες» επιπέδου Πανιωνίου και Ηρακλή, όπως ο περσινός τελικός της Elite League, που επίσης έκρινε μια ολόκληρη άνοδο στη μεγάλη κατηγορία, αποτελεί άλλο ένα μεγάλο επίτευγμα και μια επιβεβαίωση της προόδου ενός προϊόντος, που επεκτείνεται.
Μην ξεχνάμε, άλλωστε, και άλλα στοιχεία, όπως το γήπεδο όπου έχουν διοργανωθεί κάθε χρόνο όλα τα Unicef Trophy (Χολαργός-ΟΑΚΑ το 2022, Άνω Λιόσια το 2023, Γλυφάδα το 2024), ή το γεγονός ότι σε αυτή συμμετείχαν οι δύο πρωτοπόροι της Elite League και η μία εκ των πρωτοπόρων της National League 1. Μερικά ακόμη στοιχεία, δηλαδή, του τι σημασία έχει αποκτήσει άλλη μια διοργάνωση, που δίνει θέση στις ομάδες των εθνικών κατηγοριών σε ένα ευρύτερο μπασκετικό κοινό και όχι αποκλειστικά αυτό, που ασχολείται με τα πρωταθλήματά τους.
Η τηλεοπτική τους επιτυχία, λοιπόν, δεν έμεινε μονάχα στα εντυπωσιακά νούμερα του περσινού τελικού ανόδου της Elite League. Εκείνο ήταν απλά το «κερασάκι στην τούρτα» για μια διαδικασία, που έχει ανοίξει έναν άλλο μπασκετικό κόσμο στο ελληνικό φίλαθλο κοινό, κάτι που αποδείχθηκε και στο τελευταίο Unicef Trophy...