32.3 C
Athens
Πέμπτη, 20 Ιουνίου, 2024

Στο Final Four της Elite League παραδόθηκε δωρεάν μάθημα τηλεόρασης (vids)

Το Basketa.gr αναζήτησε τα στοιχεία και εξηγεί με νούμερα και δεδομένα την τεράστια τηλεοπτική επιτυχία, που έκανε το Final Four της Elite League, σε μια παραγωγή που, βάσει αποτελέσματος, εξελίχθηκε σε φαινόμενο και παράδειγμα ακόμη και για τους κορυφαίους τηλεοπτικούς παραγωγούς.

Μια συναρπαστική σεζόν στην Elite League, την πιο ανταγωνιστική όλων των εποχών και χωρίς να είναι... κλισέ, είχε ακριβώς το τέλος που της άξιζε. Ένα γεμάτο γήπεδο με περίπου 6.000 φιλάθλους στα Άνω Λιόσια να φωνάζουν για την ομάδα τους και να αποτυπώνουν στις αντιδράσεις τους την αγωνία για την νίκη και την άνοδο. Δύο ιστορικές ομάδες, που η θέση τους από όλες τις απόψεις είναι στην Basket League, πρόσφεραν μια στιγμή, την οποία για χρόνια θα μνημονεύουμε στο βιβλίο της ιστορίας μιας κατηγορίας, που χρόνο με τον χρόνο κάνει άλματα προόδου.

Όλα αυτά, σε μια μοναδική γιορτή στο Κλειστό των Άνω Λιοσίων. Κι αν σπεύσει να μιλήσει κανείς για όσα έγιναν μετά τον αγώνα, μάλλον χάνει σε τραγικό βαθμό τη μεγάλη εικόνα, για να το θέσουμε κομψά και να υπερθεματίσουμε όσα ανέφερε ο Μενέλαος Σεβαστιάδης στη δική του ανασκόπηση για το Final Four. Η ουσία είναι, ότι όλος ο μπασκετικός κόσμος, που είτε βρέθηκε στο γήπεδο είτε όχι, χάρηκε με κάθε του κύτταρο αυτό, που όλοι μας αγαπάμε, το παιχνίδι, με τις συνθήκες που προέκυψαν και τη συνολική οργάνωση του Final Four να μας οδηγούν σε αυτό το αποτέλεσμα.

Ένας από τους βασικούς παράγοντες, που έφεραν αυτό το αποτέλεσμα, ήταν και η τηλεοπτική κάλυψη από το Action 24. Το κανάλι, που εδρεύει στα Μελίσσια κι έχει μπει δυναμικά τα τελευταία χρόνια στο τηλεοπτικό τοπίο, επιθυμώντας να ξεχωρίσει μεταξύ όσων σταθμών δεν είναι πανελλαδικής εμβέλειας, συνεργάστηκε φέτος με την ΕΟΚ και παρουσίασε ένα προϊόν πολύ υψηλών προδιαγραφών, από αυτά που είχαμε χρόνια να δούμε στην τηλεόραση και αυτός ο ισχυρισμός δεν αποτελεί υπερβολή.

Όταν, σε ένα διαφορετικό παράδειγμα που θα φέρουμε στο τραπέζι, η ΕΡΤ παρουσιάζει, επιεικώς, μια προχειροδουλειά στην παρουσίαση της Eurovision, ενός διαγωνισμού που παρακολουθούν κάθε χρόνο περίπου 150 εκατ. τηλεθεατές στην Ευρώπη και στην χώρα μας φτάνει να καταγράφει ποσοστό στο 85% στο τέταρτο, όπου κρίνεται ο νικητής, τότε σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρείται δεδομένο, ότι ένα κανάλι περιορισμένης (σ.σ. δηλαδή όχι εθνικής) εμβελείας, μαζί με όσα αυτό συνεπάγεται στη διαθεσιμότητα σε προσωπικό και μέσα, θα προσφέρει μια τέτοια παραγωγή. Κι όμως, κάθε εβδομάδα το Action 24 ξεπερνούσε τον εαυτό του, με το Final Four της Elite League να αποτελεί τον «κολοφώνα» του για αυτή τη σεζόν, κάτι που απολύτως λογικά έφερε κορυφαία νούμερα τηλεθέασης. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος - θα εξηγήσουμε ακολούθως τους υπόλοιπους - που στον τίτλο κιόλας αναφέρουμε, ότι στην τελική φάση της δεύτερης τη τάξει κατηγορίας παραδόθηκε ένα πραγματικό μάθημα, που χρόνια είχαμε να δούμε, για το πώς κάνεις τηλεόραση και για το πώς κάνεις παραγωγή.

Η εξήγηση της τεράστιας τηλεοπτικής επιτυχίας του Final Four της Elite League μέσα από αριθμούς και δεδομένα

Τι εννοούμε, λοιπόν, όταν μιλάμε για δωρεάν μάθημα τηλεόρασης και κορυφαία νούμερα τηλεθέασης; Για το πρώτο θα σας παραπέμψουμε και πάλι σε όσα είπε ο Μενέλαος Σεβαστιάδης. Μια παραγωγή, που σεβάστηκε τον εαυτό της, με οπτικοακουστικά μέσα που δύσκολα βλέπεις, σε τέτοιο βαθμό επένδυσης, σε κανάλι που δεν είναι εθνικής εμβελείας, ή δεν ανήκει στη δημόσια τηλεόρασης, κι ένα προσωπικό έτοιμο, διαβασμένο και χωρίς ούτε ίχνος έπαρσης πάνω στις γνώσεις του για το προϊόν, που παρουσίαζε. Περιγραφές... μπασκετικές, όπως τις αποκαλούμε, ρεπορτάζ έγκαιρο και δίχως οποιεσδήποτε περιττές αναφορές ή κάθε είδους... φιοριτούρα, συντελεστές που γνώριζαν σε ποιον απευθύνονταν και τι συζητούσαν στον αέρα. Δεν είναι εύκολο αυτό, όταν μιλάμε για την Elite League ή την παλιά Α2 Ανδρών, μια κατηγορία ειδικού ενδιαφέροντος, που δε βρίσκεται στη σφαίρα ενασχόλησης του γενικού κοινού, που παρακολουθεί αθλητικά, όπως είναι η Euroleague, το ΝΒΑ και η Basket League.

Δεν μπορούμε να μην αναφέρουμε και το γεγονός, ότι όλοι οι συντελεστές συνέβαλαν στο να βγει αυτό το κορυφαίο προϊόν στον αέρα. Από το σταθμό και την Ομοσπονδία μέχρι και τις ομάδες, που υποβιβάστηκαν, άπαντες έδειξαν μεγάλη προθυμία και διάθεση, ώστε να βοηθήσουν να εξαχθεί αυτό το αποτέλεσμα, πράγμα επίσης μη δεδομένο για όποιον γνωρίζει πώς λειτουργούν οι συνεργασίες στην καθημερινότητά μας. Εδώ μιλάμε για ένα σύνολο πολλών εμπλεκομένων, που όλοι όμως είχαν μια κοινή γραμμή και, εντυπωσιάζοντας άπαντες, ακολούθησαν έως το τέλος.

Αναφορικά με τα νούμερα τηλεθέασης, ας το καταλάβουμε και από απλά νούμερα. Όπως ενημέρωσε η ΕΟΚ, στην τελευταία μέρα του Final Four και τον τελικό ανόδου του Πανιωνίου με τον Ηρακλή, πάνω από 300.000 τηλεθεατές παρακολούθησαν αυτή την παραγωγή.

Ο αριθμός αυτός είναι απίστευτος, χωρίς υπερβολή. Αν σκεφτούμε, ότι ένα 3% τηλεθέασης για ένα πρόγραμμα αντιστοιχεί σε έναν αριθμό γύρω στους 200.000 τηλεθεατές, σε κανάλια εθνικής εμβελείας, με βάση το τηλεμερίδιο μέσου λεπτού, αριθμό που δεν ξεπέρασαν τα προγράμματα, που προβλήθηκαν σε σταθμούς, όπως η ΕΡΤ (2% για το Μαμά-Δες) και το Open (2.8% για το Next Please), την ίδια ώρα που προβαλλόταν ο τελικός ανόδου της Elite League, καταλαβαίνει κανείς πόσο μεγάλη ήταν η επιτυχία της παραγωγής του Action 24.

Σε συγκεκριμένα κοινά, αναφέρθηκε ότι στο ανδρικό κοινό το ποσοστό τηλεθέασης έφτασε στο 12.1%. Το ποσοστό αυτό φτάνει στα όρια του... εξωπραγματικού, όταν την ίδια ώρα η Formula 1, που προβάλλεται στον ΑΝΤ1, έφτασε σε κορυφαίο της τέταρτο στο ανδρικό κοινό στο 15%. Την πρωτοκαθεδρία από όλα τα προγράμματα, εκείνη την ώρα, είχε η «Θεία μου η Χίπισσα» στο Mega με ποσοστά έως 19.9% σε τέταρτο στο ανδρικό κοινό. Αν σκεφτούμε, ξανά, ότι μιλάμε για κορυφαία κανάλια εθνικής εμβελείας, το Action 24 έχει κάνει μια τεράστια υπέρβαση, με το να τα ανταγωνιστεί ευθέως.

Σε πιο γενικά νούμερα αξίζει να σημειωθεί, επίσης, ότι την εβδομάδα 13-19 Μαΐου, η ΕΡΤ δεν ξεπέρασε σε εβδομαδιαίο μερίδιο το 1% για το δεύτερο κανάλι της, ενώ η ΕΡΤ 3 που παίρνει λίγο περισσότερα νούμερα λόγω προβολής της Basket League, ολοκλήρωσε την εβδομάδα στο 2.4%. Την ημέρα του τελικού ανόδου της Elite League, μάλιστα, τα προγράμματα στα κανάλια εθνικής εμβελείας, που κατετάγησαν στην πρώτη δεκάδα, σημείωσαν τηλεμερίδιο μέσου λεπτού λίγο πάνω από τους 400.000 τηλεθεατές, που σημαίνει ότι τόσοι ήταν εκείνοι, που έστω για ένα λεπτό παρακολούθησαν προγράμματα, όπως τα δελτία ειδήσεων, ριάλιτι όπως το Survivor και γνωστά τηλεπαιχνίδια, όπως ο Εκατομμυριούχος, το The Chase και ο Τροχός της Τύχης.

Είναι αλήθεια, βέβαια, ότι τα τελευταία χρόνια όλες οι τηλεοπτικές ζώνες και, συνεπώς, η τηλεθέαση, έχουν κατακερματιστεί, δίνοντας δυνατότητα ακόμη και σε προγράμματα με χαμηλά νούμερα να συνεχίζουν για περισσότερο από έναν χρόνο. Σε αυτό το τηλεοπτικό περιβάλλον, όμως, δίνεται και αντιστοίχως η ευκαιρία σε κανάλια μη εθνικής εμβελείας να κάνουν τη διαφορά, εφόσον παρουσιάζουν το αντίστοιχο προϊόν.

Θέλετε άλλη μια απόδειξη της «εκτόξευσης» της Elite League; Ήταν τρία χρόνια πριν, όταν η τότε Α2 Ανδρών έπαιρνε θέση στο Ertflix, αφού πρώτα είχαν καταγράψει πολύ καλά νούμερα τα παιχνίδια της στα κανάλια στο YouTube, με σχεδόν 7.000 θεατές τότε για το Τρίτων-Χαρίλαος Τρικούπης. Από τους 7.000 θεατές στο YouTube, λοιπόν, μέχρι τους 300.000 τηλεθεατές στο Action 24, φαίνονται τα άλματα προόδου, που έχουν γίνει για την προώθηση του πρωταθλήματος.

Κι όλα αυτά, μιλώντας για ένα πρωτάθλημα που απευθύνεται σε κοινό (πολύ) ειδικού ενδιαφέροντος, προβαλλόμενο σε κανάλι συγκεκριμένης εμβελείας. Το Action 24 είναι, βέβαια, προσβάσιμο και στις συνδρομητικές πλατφόρμες, αλλά είναι διαφορετικό να μπορείς να έχεις εθνική εμβέλεια ως σταθμός, δηλαδή να μπαίνεις σε όλα τα σπίτια.

Με αυτούς τους δύο παράγοντες και όλα τα στοιχεία, που αναφέραμε νωρίτερα, καταλαβαίνει κανείς τον αρχικό μας ισχυρισμό. Το Final Four της Elite League, αν το εξετάσουμε από την τηλεοπτική του σκοπιά, μας παρέδωσε ένα μάθημα, που ακόμη και οι κορυφαίοι τηλεοπτικοί παραγωγοί θα έπρεπε να λάβουν υπόψη τους.



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ