21 C
Athens
Τετάρτη, 25 Σεπτεμβρίου, 2024

Τα λεφτά πάνε στα λεφτά. Αλλά δεν φαντάζεσαι πόσα…

Ο ΛεΜπρόν Τζέιμς βγάζει ένα... σκασμό λεφτά κάθε χρόνο από το μπάσκετ. Για την ακρίβεια, 31,2 εκ. δολάρια από το συμβόλαιό του με τους Καβαλίερς  και άλλα 55 εκ. δολάρια από τις πάσης φύσεως χορηγικές συμφωνίες, που έχει συνάψει. Ήτοι, ένα σύνολο 86 εκ. δολάρια ετησίως! Πολλά λεφτά. Έχετε, όμως, αναρωτηθεί τι τα κάνει;

Ένα σημαντικό κομμάτι τους τα επενδύει. Μαζί με τον φίλο και συνεταίρο του, Μάβερικ Κάρτερ, ψάχνουν και βρίσκουν εταιρείες με δυναμική και προοπτικές ανάπτυξης και τις χρηματοδοτούν. Κι επειδή, όπως είναι γνωστό, τα λεφτά πάνε στα λεφτά, ό,τι επενδύουν τούς έρχεται πίσω πολλαπλάσιο! Πάρτε για παράδειγμα την εταιρεία Beats by Dre, που φτιάχνει ακουστικά. Πριν από μερικούς μήνες εξαγοράστηκε από τον Apple έναντι συνολικού ποσού 3 δισ. δολαρίων. Εύκολα και ξεκούραστα οι ΛεΜπρόν και Κάρτερ έβαλαν στην τσέπη τους 30 εκατομμυριάκια από το ποσοστό που κατείχαν στην εταιρεία και το οποίο είχαν φυσικά αποκτήσει με πολύ λιγότερα χρήματα. 

Τελευταία μεγάλη μπίζνα για το δίδυμο αποτελεί η συμμετοχή τους στην αλυσίδα Blaze Pizza, που φυσικά δεν είναι τίποτα άλλο από πιτσαρίες. Πλην όμως στιλάτες και ταχέως ανερχόμενες πιτσαρίες. Πριν από πέντε χρόνια ο ΛεΜπρόν και ο Κάρτερ είχαν επενδύσει λιγότερο από 1 εκ. δολάρια στην εταιρεία για να αγοράσουν το 10% των μετοχών της. Σήμερα η αξία του μεριδίου τους ανέρχεται στα 25 εκ. δολάρια! 

Σε αυτό, βεβαίως, έβαλε το χεράκι του και ο ίδιος ο ΛεΜπρόν. Πριν από δύο χρόνια αποφάσισε να διακόψει τη συνεργασία του με την γνωστή αλυσίδα fast food Mc Donald's, που τον εμπόδιζε να συμμετέχει στην προβολή ανταγωνιστικών εταιρειών, και αφοσιώθηκε αποκλειστικά στο promotion της Blaze Pizza. "Μάς έκανε από τη μια στιγμή στην άλλη κυρίαρχους της αγοράς. Ήταν σα να μας κόλλησε στο μέτωπο το αστέρι της αξιοπιστίας", δηλώνει εκστασιασμένος ο ιδιοκτήτης της, Ρικ Ουέτζελ. 

Κι είναι αλήθεια πως δεν χρειάστηκε να κάνει και πολλά πράγματα. Για να αντιληφθείτε πόσο πολύ έχουν αλλάξει τη λογική της διαφήμισης και του μάρκετινγκ τα social media, λάβετε υπόψη σας το εξής: Ο ΛεΜπρόν Τζέιμς έχει 37 εκατομμύρια followers στο Twitter και 32 εκατομμύρια followers στο Instagram. Τρεις Ελλάδες και πλέον, δηλαδή, τον ακολουθούν σε καθένα από αυτά τα δύο μέσα κοινωνικής δικτύωσης! "Ένα tweet να κάνει ο ΛεΜπρόν για την Blaze Pizza και αυτομάτως γίνεται χαμός", λέει η Ελίζε Ουέτζελ, σύζυγος του ιδιοκτήτη της αλυσίδας! "Ξεκινάει μια συζήτηση ανάμεσα σε δεκάδες εκατομμυρίων ανθρώπων στις ΗΠΑ και όλο τον κόσμο, από τους οποίους άλλοι γνωρίζουν και αγαπούν το προϊόν μας και άλλοι το ακούνε πρώτη φορά και το μαθαίνουν".

Φυσικά ο ΛεΜπρόν δεν αρκείται μόνο σε απλά tweets. Πρόσφατα έπαιξε και σε διαφημιστικό σποτ, που προβλήθηκε στο Youtube, και γενικώς κάνει ό,τι μπορεί για να διαφημίζει την Blaze Pizza. Η οποία μέσα σε τέσσερα χρόνια έχει καταφέρει να ανοίξει 200 καταστήματα και να γίνει η ταχύτερα αναπτυσσόμενη αλυσίδα στην ιστορία του κλάδου εστίασης στις ΗΠΑ! Στόχος της δε είναι μέχρι το 2022 να φτάσει τα 1000 καταστήματα και η αξία της να αγγίξει το 1 δισ. δολάρια!

Από τα οποία, φυσικά, τα 100 εκατομμύρια θα μπουν στην τσέπη του ΛεΜπρόν. Πώς είπατε;



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ