Μπορεί η σκέψη να υπήρχε, αλλά το ντοκιμαντέρ που κλέβει την παράσταση τις μέρες του κορονοϊού, το “The Last Dance” απλά δεν ήταν έτοιμο. Η πρεμιέρα του θα γινόταν τον Ιούνιο. Μόνο που ο ΛεΜπρόν Τζέιμς εξέφρασε μια απορία του μέσω του podcast “RoadTrippin”: «Υπάρχει κόσμος που ανυπομονεί γι’ αυτό από τώρα και θα βγει τον Ιούνιο. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί δεν προβάλεται τώρα που όλοι είναι στα σπίτια τους, θα το δουν σίγουρα, θα το συζητήσουν. Δεν υπάρχει καν σύγκριση με τον Ιούνιο».
Αυτό ήταν... Τα σχόλια έπεσαν βροχή και η απόφαση πάρθηκε: «Ο τελευταίος χορός» θα δινόταν τελικά την Άνοιξη εν μέσω καραντίνας και κορονοϊού. Μόνο που θα έπρεπε κάποιοι άνθρωποι να δουλέψουν υπερωρίες, κάποια πράγματα να μην γίνουν ποτέ και κάποιοι να αγχωθούν έως και πάρα πολύ. Πρώτος στη λίστα ο σκηνοθέτης Τζέισον Χεχίρ. Το πρώτο που έκανε ήταν να ακυρώσει ένα ταξίδι στο Σποκέιν που είχε προγραμματίσει, προκειμένου να μιλήσει με τον Τζον Στόκτον των Γιούτα Τζαζ για τις μονομαχίες με τους Μπουλς. Το ταξίδι ακυρώθηκε λόγω χρόνου, αλλά και γιατί δεν ήξερε κανείς αν θα μπορούσε να επιστρέψει από το Σποκέιν με την κατάσταση να αλλάζει από μέρα σε μέρα εξαιτίας της πανδημίας.
Το ΝΒΑ ήρθε να «σπρώξει» την κατάσταση ακόμη περισσότερο. Στις 10 Μαρτίου ακυρώθηκε το ταξίδι, στις 11 Μαρτίου μπήκε «στοπ» στη σεζόν στο ΝΒΑ. Το κουβάρι των εξελίξεων άρχισε να ξετυλίγεται πολύ γρήγορα από το σημείο αυτό και μετά. Ότι είχε ήδη γυριστεί ταξίδεψε στο Λος Άντζελες. «Παρασκευή και 13, τη μέρα που ο κόσμος σταμάτησε να γυρίζει, τη Δευτέρα σε μια τηλεδιάσκεψη με ESPN, Netflix, Jump Inc., NBA, Mandalay Sports Media αρχίσαμε να κοιτάμε για μια νέα ημερομηνία στο καλεντάρι και ο Τζέισον έπρεπε να δει πως θα μπορούσε να ολοκληρωθεί η σειρά με το υλικό που υπήρχε», τονίζει ο παραγωγός Μάικ Τόλιν.
Τα προβλήματα ήταν αρκετά. Η δουλειά γινόταν στη Νέα Υόρκη, δουλεύοντας ο καθένας από τγο σπίτι του όμως, καθώς δύο από τους συνεργάτες τους είχαν θετικοί στον κορονοϊό! Οι τελευταίες πινελιές μπήκαν από πέντε διαφορετικά διαμερίσματα. Το αρχικό πλάνο ήταν το πρώτο επεισόδιο να προβληθεί στις 2 Ιουνίου, δύο μέρες πριν τον πρώτο τελικό του ΝΒΑ. Τα πλάνα άλλαξαν όμως.
Ο Χεχίρ πίστεψε πως θα μπορούσε να ολοκληρώσει το τελευταίο επεισόδιο στα μέσα Μαϊου και έγινε κουβέντα για προβολή ενός επεισοδίου ανά εβδομάδα. Τελικά προτιμήθηκε η προβολή ανά δύο επεισόδια και την ώρα που θα βλέπουμε το 7ο και 8ο επεισόδιο θα ολοκληρώνεται το 10ο και τελευταίο της σειράς.
Όπως παραδέχονται όλοι τώρα το άγχος άξιζε τον κόπο, καθώς με τα αθλητικά γεγονόταν σε όλο τον κόσμο να έχουν ακυρωθεί όλο το ενδιαφέρον έχει στραφεί σε αυτόν τον τελευταίο χορό. Η σειρά μεταδίδεται σε 190 χώρες μέσω Netflix. Επιπλέον, συζητιέται, αναλύεται, σχολιάζεται περισσότερο ίσως και από ότι θα γινόταν να μιλούσαμε μια μια «ζωντανή» σειρά play off. Η θεαματικότητα των τεσσάρων πρώτων επεισοδίων ήταν η μεγαλύτερη που είχε ποτέ παραγωγή του ESPN από το 2004 με ένα μέσο όρο έξι εκατομμυρίων τηλεθεατών.
Επίλογος από τον Πίτερ Γκάμπερ, αντιπρόεδρο της Mandalay Sports Media και συνιδιοκτήτη των Γκόλντεν Στέιτ Ουόριορς, Ντόντζερς και LAFC. «Θα πρέπει να είσαι νεκρός, τυφλός ή ηλίθιος για να μην καταλάβεις πως υπήρχε ένα μεγάλο άνοιγμα στην αγορά, ένα τεράστιο κενό να καλυφθεί. Δημιούργησε συζήτηση και αριθμούς που ελπίζεις να έχει έστω μια φορά στην καριέρα του. Έγινε κάτι περισσότερο από μια ταινία, ένα ντοκιμαντερ. Έγινε μια πολιστική εμπειρία».
*Η ιστορία της προβολής του "The Last Dance" δημοσιεύτηκε από τους Los Angeles Times.