Οι επιτυχίες δεν σταμάτησαν ποτέ για τον «MJ», ούτε όταν αποσύρθηκε από τα παρκέ περίπου 22 χρόνια πριν. Ο για πολλούς μεγαλύτερος παίκτης όλων των εποχών έφτασε τα 3 δισεκατομμύρια δολάρια καθαρά κέρδη το 2024, κλείνοντας 40 χρόνια συνεργασίας με την Nike.
Σύμφωνα με την Sportico, το 2024 ο Μάικλ κέρδισε 300 εκατομμύρια δολάρια και έγινε ο πρώτος αθλητής όλων των εποχών που έφτασε τα 3 δις. Πανάξιος πρεσβευτής του μπάσκετ μαζί με τον Λεμπρόν Τζέιμς στην πρώτη δεκάδα όλων των αθλητών.
Το μακρινό 1984 ο Τζόρνταν επελέχθη 3ος στο draft pick για το ΝΒΑ. Χωρίς να έχει κάνει ντεμπούτο ακόμα στο κορυφαίο πρωτάθλημα μπάσκετ, ο νεαρός Μάικλ ήρθε αντιμέτωπος με ένα συμβόλαιο που δεν είχε ξαναπροσφερθεί σε αθλητή. Επρόκειτο για 25% του μεριδίου από τα παπούτσια που θα φόραγε.
Όμως δεν είχε πειστεί, καθώς ήταν φαν της Adidas. Μπορεί ο Βακάρο να ισχυρίζεται -και με το δίκιο του- ότι έσωσε την Nike, ωστόσο τα εύσημα πρέπει να δοθούν στην μητέρα του κορυφαίου αθλητή, Ντελόρις η οποία του άλλαξε την γνώμη μια μέρα πριν μπει στο αεροπλάνο για να συναντήσει τους επικεφαλής της εταιρίας.
Our #NBA2K23 Cover ⭐️ Michael Jordan is also playable in #PGATOUR2K23 🔥
— NBA 2K (@NBA2K) August 23, 2022
Check him out and follow @PGATOUR2K pic.twitter.com/GORHKzzCgR
Ήταν πιθανό να χρεοκοπούσε η Nike; Φυσικά. Έπαιξε το τελευταίο της χαρτί με την επιλογή του θρύλου του μπάσκετ, εισχωρώντας ανάμεσα στα μεγαθήρια της τότε εποχής, Converse και Adidas με έναν rookie.
Με την κατάκτηση του 5ου πρωταθλήματος, έτοιμος για το δεύτερο «3-peat», ο εξάκις πρωταθλητής ΝΒΑ με τους Σικάγο Μπουλς ίδρυσε το brand «Air Jordan». Πλέον η συγκεκριμένη μάρκα έχει γίνει κομμάτι της ανθρώπινης κουλτούρας, ξεπερνώντας τα όρια του μπάσκετ.
«Τα έσοδα της Jordan Brand διπλασιάστηκαν από το 2020, λόγω της επέκτασής της σε περισσότερα γυναικεία είδη, μη μπασκετικά και διεθνείς πωλήσεις. Η αγορά παπουτσιών μπάσκετ απόδοσης μειώνεται την τελευταία δεκαετία, αλλά η αγορά ρετρό ή lifestyle υπεραντιστάθμισαν αυτή την πτώση».
Συνοψίζοντας, ο 2 φορές χρυσός Ολυμπιονίκης το 1984 και το 1992 με την επιλογή του κατάφερε να διατηρεί μια καινοτομία της περασμένης χιλιετίας ως την πιο πετυχημένη μάρκα στην σύγχρονη εποχή. Οι δεκαετίες περνάνε, αλλά η «αέρινη» κουλτούρα έχει ριζώσει στον πλανήτη.