10.5 C
Athens
Δευτέρα, 18 Νοεμβρίου, 2024

Champions League, η «εκτόξευση» (vids+pics)

Το Basketball Champions League έχει έρθει... για να μείνει στον χώρο του ευρωπαϊκού μπάσκετ και τα νούμερα δικαιώνουν το εγχείρημα για μια σπουδαία διασυλλογική διοργάνωση.

Πέρασαν περίπου δυόμιση χρόνια, από τότε που το Basketball Champions League έκανε το πρώτο του τζάμπολ. «Γεννήθηκε» από την πρωτοβουλία της FIBA, με τότε ηγέτη της προσπάθειας τον αείμνηστο Πάτρικ Μπάουμαν και CEO τον, δικό μας, Πατρίκ Κομνηνό. Δεν κατάφερε να φέρει στις τάξεις του τα «βαριά χαρτιά» του ευρωπαϊκού μπάσκετ, που τελικά διάλεξαν... Ευρωλίγκα, στο «σχίσμα» που αχνοφαινόταν να γίνεται πραγματικότητα, αλλά αυτό δε σημαίνει πως έμεινε πίσω.

Το BCL αποτελεί, όπως φαίνεται, την πιο ραγδαία αναπτυσσόμενη διοργάνωση στη Γηραιά Ήπειρο, δημιουργώντας έναν πραγματικά ισχυρό «πόλο» στα ευρωπαϊκά πρωταθλήματα. Η επιμονή των διοργανωτών στο ψηφιακό κομμάτι, δε, όπως και σε αυτό των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης, τους έχει δικαιώσει απόλυτα και μέχρι σήμερα μάλλον εκεί οφείλεται η σπουδαία ανάπτυξη, που διαγράφει.

Θέλετε ένα μικρό παράδειγμα από την περσινή σεζόν; Το 2017-2018, λοιπόν, όπως σημείωσε ο σύμβουλος σε θέματα αθλητισμού, Τζίοφ Ουίλσον, σε έρευνά του, η διοργάνωση σημείωσε 44 εκατομμύρια θεάσεις σε βίντεο και κέρδισε συνολικά 120 εκατομμύρια νέους ακολούθους στα λεγόμενα social media. Αν μεταφέρουμε τα νούμερα αυτά σε ποσοστιαίες μονάδες, συγκριτικά με τη σεζόν 2016-2017, τότε παρατηρούμε πως υπήρξε μια αύξηση της τάξης του 57% στις θεάσεις βίντεο, 145% σε αύξηση ακολούθων στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης και μαζί ένα 59% σε αλληλεπιδράσεις σε αυτά (likes, σχόλια, κοινοποιήσεις κ.α.). Εν ολίγοις, μια αύξηση των φίλων στα ψηφιακά Μέσα κατά 115%.

Όσο για το Final Four της Αθήνας το 2018; Σε σύγκριση με το πρώτο της Τενερίφης, το 2017, 18.800.00 άτομα παρακολούθησαν βίντεο από το μεγάλο γεγονός, στο οποίο νικήτρια ήταν μια ελληνική ομάδα, η ΑΕΚ. Και η αύξηση κατά 94% δεν είναι καθόλου αμελητέα.

«Είμαστε ενθουσιασμένοι και συγκινημένοι, να βλέπουμε τη διοργάνωση να επιβεβαιώνει την απόλυτη επιτυχία της πρώτης χρονιάς στα social media. Έχουμε περίπου δύο εκατομμύρια ακολούθους, το ψηφιακό αποτέλεσμα των πρώτων δύο σεζόν είναι εντυπωσιακό και είμαστε υπερήφανοι για ένα τέτοιο επίτευγμα», επεσήμανε ο Πατρίκ Κομνηνός στο πλαίσιο της προαναφερθείσας έρευνας, για να συμπληρώσει πως «το Basketball Champions League δεν υπάρχει απλά για να υπάρχει, αλλά για να βοηθά σε μια στρατηγική ανάπτυξης του μπάσκετ σε όλη την Ευρώπη. Είναι περισσότερο βασισμένο σε εγκαθιδρυμένες αθλητικές αρχές, ανάλογα με το αν αξίζει να βρίσκεται εδώ μια ομάδα, παρά στην εμπορική δυναμική των συλλόγων και είναι βασικό κομμάτι του νέου μπασκετικού οικοσυστήματος. Είμαστε εξαιρετικά ευχαριστημένοι, που οι δύο πρώτες σεζόν εκτιμήθηκαν τόσο πολύ από το κοινό και τις συμμετέχουσες ομάδες».

Μέσα σε όλα αυτά, το BCL σημείωσε 2.300.000 επισκέψεις στην επίσημη ιστοσελίδα του, σε ακόμη ένα εντυπωσιακό νούμερο, ενώ υπάρχουν σύλλογοι με αξιοσημείωτη αύξηση της δημοτικότητάς τους, μετά την ίδρυση της διοργάνωσης, με πρώτη την ΑΕΚ με 35%. «Από την πρώτη μέρα, δημιουργήσαμε ένα ξεκάθαρο και ισχυρό περιβάλλον γύρω από τα ψηφιακά Μέσα. Είμαστε μια ολοκαίνουργια διοργάνωση και πιστεύουμε, ότι επενδύοντας εκεί είναι ο τρόπος να μεγαλώνουμε, όπως και το να συμβιβαζόμαστε με τις σύγχρονες επιταγές. Η επικοινωνιακή μας στρατηγική έχει πολλές όψεις, αλλά το ψηφιακό κομμάτι παίζει κεντρικό ρόλο. Βάζουμε έμφαση στην ενεργοποίηση και τη διατήρηση του φιλάθλου», προσθέτει ο Υπεύθυνος Επικοινωνίας, Φάμπιο Φραντσέσκι, για να πει ακόμη ότι «η ψηφιακή εποχή που ζούμε, μας ενθαρρύνει να είμαστε ευέλικτοι και να προσαρμόζουμε σε καθημερινή βάση τις δράσεις μας, ακολουθώντας τους κύριους πρωταγωνιστές, τις ομάδες και τους παίκτες, ακούγοντας επίσης τους φιλάθλους, τις σύγχρονες τάσεις. Οι ομάδες και οι παίκτες είναι και παραμένουν ο πρώτος μας στόχος, κρατώντας τους στο κέντρο της προσοχής».

Τι άποψη έχουν, όμως, οι ίδιοι οι πρωταγωνιστές; «Νομίζω πως η νέα διοργάνωση είναι καλά στημένη εξ' ολοκλήρου, η διαφήμιση είναι τρομερή και τα social media τα καλύτερα από όλες τις ευρωπαϊκές διοργανώσεις», ανέφερε ο σέντερ της Μούρθια, Όβι Σόκο, με τον Τζαμάλ Σούλερ να συμφωνεί με τα εξής λόγια: «Το BCL είναι με διαφορά η καλύτερη διοργάνωση στην προώθηση του προϊόντος της, τις ομάδες και τους παίκτες που συμμετέχουν. Ως παίκτες, είναι σπουδαίο να περνάμε ευχάριστο χρόνο στα social media κανάλια του, ενώ το να μπαίνουμε στην πρώτη δεκάδα των Power Rankings με τις ομάδες μας, έκανε τη διοργάνωση πολύ ανταγωνιστική».

Έχοντας εξαιρετική συνεργασία με εταιρίες-«κολοσσούς» στον ψηφιακό κόσμο και αυτόν της προώθησης προϊόντων, όπως η Perform, η CSM Live, η The Works και τη διαρκή στήριξη της FIBA, το BCL έχει αποκτήσει τα κατάλληλα «εργαλεία» για την «εκτόξευσή» του. Ουκ ολίγα βίντεο αποκτούν διεθνή απήχηση, σαν αυτό του Γιαννούλη Λαρεντζάκη από την περσινή σεζόν, που είχε σχολιάσει μέχρι και... ο σπουδαίος Τζιανλουίτζι Μπουφόν, ενώ το app της διοργάνωσης έχει ήδη κάνει αίσθηση, με τον Νοέμβριο του 2018 να βρίσκει το BCL πρώτο σε likes στο Facebook, μπροστά και από την Ευρωλίγκα, με 1.5 εκατομμύριο ακολούθους.

Το Champions League όπως λέγαμε, λοιπόν, έχει έρθει για να μείνει και να κάνει κάτι σπουδαίο. Και σε αυτό το δρόμο βρίσκεται...



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ