29.1 C
Athens
Κυριακή, 16 Ιουνίου, 2024

Πετροδόλαρα στην Ευρωλίγκα!

Με την επιλογή να δώσει στη Ζενίτ τη wild card για τη διοργάνωση της σεζόν 2019-20 η Ευρωλίγκα επιβεβαιώνει αυτό που είναι γνωστό τοις πάσι. Ότι τα κριτήρια που θέτει για την επιλογή των ομάδων της δεν είναι αγωνιστικά.

H ομάδα της Αγίας Πετρούπολης τερμάτισε στην 5η θέση της βαθμολογίας της κανονικής περιόδου στη VTB, ενώ έφτασε ως τα ημιτελικά των πλέι οφ, όπου αποκλείστηκε εύκολα από την ΤΣΣΚΑ. Η Ούνιξ, που ήταν κι αυτή υποψήφια, ήταν καλύτερη, καθώς έφτασε κι αυτή στα ημιτελικά, αλλά είχε τερματίσει στη δεύτερη θέση της κανονικής περιόδου, ενώ και η Παρτιζάν στην Αδριατική Λίγκα τερμάτισε 4η στην κανονική περίοδο και έπαιξε στα ημιτελικά. Όσο για το Eurocup, που υποτίθεται αποτελεί ένα σκαλοπάτι για την Ευρωλίγκα, η ομάδα της Αγίας Πετρούπολης έπαιξε στο Top-16 και δεν συνέχισε πιο πέρα, ενώ αντίθετα η Ούνιξ έφτασε ως τα ημιτελικά.

Η Ζενίτ, ωστόσο, έχει κάτι που δεν είχαν οι άλλες υποψήφιες για τη wild card. Έναν οικονομικό κολοσσό για χορηγό. Αν μπείτε στην ιστοσελίδα της, το μάτι σας θα πέσει απ' ευθείας στο banner που βρίσκεται πάνω και δεξιά και γράφει: Gazprom. Η μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής και εμπορίας πετρελαίου, φυσικού αερίου και των προϊόντων τους στη Ρωσία και μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες στον κόσμο.

Σύμφωνα με το Forbes, η χρηματιστηριακή της αξία αγγίζει σήμερα τα 60 δισεκατομμύρια δολάρια, οι πωλήσεις της τα 128,4 δισ. δολάρια και καταλαμβάνει την 40η θέση στη λίστα με τις 2000 μεγαλύτερες εταιρείες του κόσμου.

Χρήμα με ουρά, το οποίο η Gazprom επενδύει και στον αθλητισμό υπό μορφή χορηγιών, κυρίως στο ποδόσφαιρο. Μάλιστα για μια σειρά ετών μέχρι και πέρυσι, οπότε έγινε το Μουντιάλ στη Ρωσία, ήταν από τους βασικούς χορηγούς του Champions League της UEFA, αλλά και ποδοσφαιρικών ομάδων όπως η Σάλκε, ο Ερυθρός Αστέρας και η Τσέλσι.

Ο Τζόρντι Μπερτομέου το μυρίστηκε αυτό και δεν άφησε την ευκαιρία να πάει χαμένη. Άλλωστε τα τελευταία χρόνια, από τότε που η Ευρωλίγκα απέκτησε την τωρινή της μορφή με την κανονική περίοδο των 30 αγωνιστικών (και από του χρόνου 34), φροντίζει να βάζει στη διοργάνωση με wild cards ομάδες που έχουν πίσω τους πανίσχυρους χορηγούς. Την Νταρουσάφακα, που πριν από τρία χρόνια είχε πίσω της τον τουρκικό κολοσσό Dogus, και την Μπάγερν Μονάχου, που έχει πίσω της την ποδοσφαιρική ομάδα με τις πανίσχυρες εταιρείες (Deutche Telekom, Audi, Allianz κλπ.), με τις οποίες αυτή συνεργάζεται.

Καμία έκπληξη, λοιπόν, δεν συνιστά η επιλογή της Ζενίτ και καμία απορία δεν πρέπει να προκαλεί. Τα πετροδόλαρα της Gazprom είναι πολύ δελεαστικά για να μη γίνει μια προσπάθεια μαζί της...



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ