Η τρίτη διοργάνωση του Basketball Champions League κέρδισε το ενδιαφέρον των φιλάθλων, δικαιώνοντας τη FIBA για την πρωτοβουλία που πήρε εν έτει 2015 και την υλοποίησε από το 2016. Πρόκειται, πλέον, για το ταχύτερο αναπτυσσόμενο πρωτάθλημα στη γηραιά ήπειρο.
Το BCL έχει έρθει για να μείνει στο χώρο του ευρωπαϊκού μπάσκετ και αυτό το αποδεικνύουν και οι αριθμοί, με τον κόσμο να το «αγκαλιάζει» πλέον μαζικά. Μεγάλη επιδραστικότητα είχαν και οι αγώνες της σεζόν 2018-2019, με τους φίλους της διοργάνωσης στα κυριότερα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να αυξάνονται κατά 33%, φθάνοντας πλέον τον αριθμό των 2,2 εκατομμυρίων.
Το Φάιναλ Φορ, που έλαβε χώρα στο Βέλγιο και την Αμβέρσα, συνέβαλε στην αύξηση των προβολών βίντεο μέσω του επίσημου διαδικτυακού καναλιού της διοργάνωσης στο Youtube σε ποσοστό 27%, εν συγκρίσει με το Φάιναλ Φορ της Αθήνας ένα χρόνο πριν, ενώ οι συνολικές προβολές έφθασαν τα πέντε εκατομμύρια και οι αλληλεπιδράσεις άγγιξαν τις 400.000.
Συνολικά, οι προβολές στα social media αυξήθηκαν κατά 14%, ανεβάζοντας τον αριθμό στα πενήντα εκατομμύρια, με τους χρήστες που αντέδρασαν μέσω οποιασδήποτε πλατφόρμας να φθάνουν τα 185 εκατ., αριθμός κατά 54% αυξημένος σε σχέση με την αγωνιστική περίοδο 2017-2018. Πρώτοι σε ενδιαφέρον ήταν οι Έλληνες (13%), ακολουθούμενοι από τους Γερμανούς και τους Ιταλούς (11%), ενώ την πρώτη πεντάδα έκλεισαν οι Ισπανοί (10%) και οι Γάλλοι (6%). Οι επισκέψεις στην επίσημη ιστοσελίδα της διοργάνωσης ήταν 5,6 εκατ., ενώ οι αλληλεπιδράσεις έφθασαν τα 2,5 εκατ., παρουσιάζοντας αύξηση σε ποσοστό 19%.
Στους φιλάθλους των ομάδων, εκείνοι της «οικοδέσποινας» του Φάιναλ Φορ Αντβέρπ ασχολήθηκαν φέτος με το Basketball Champions League κατά 33% περισσότερο σε σχέση με πέρυσι, ενώ αυξημένο ενδιαφέρον εν συγκρίσει με τα προηγούμενα χρόνια έδειξαν για τη διοργάνωση και οι φίλοι της πρωτοεμφανιζόμενης Ναντέρ, της ΑΕΚ κι ας μην κατάφερε να εξασφαλίσει την παρουσία της στο Φάιναλ Φορ, της επίσης «πρωτάρας» στο BCL και κατόχου του τίτλου Βίρτους Μπολόνια και του ΠΑΟΚ, ο οποίος έφθασε μέχρι τους «16», αλλά αποκλείστηκε από την «Ένωση».
Τη μεγαλύτερη αύξηση, από όλες τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, παρουσίασε το Instagram, σε ποσοστό 124%. «Η κάλυψη ήταν σπουδαία, καθ’ όλη τη διάρκεια της σεζόν», ανέφερε ο Τζέιμς Φελντέιν και ο συμπαίκτης του στη Χάποελ Ιερουσαλήμ, Ταμίρ Μπλατ, πρόσθεσε: «Το πρωτάθλημα είναι δυνατό, με υψηλού επιπέδου προπονητές και παίκτες. Ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος. Ψηφιακά μιλώντας, είναι συναρπαστικές όλες οι αναρτήσεις του BCL στο Instagram, όλα αυτά τα βίντεο και οι φωτογραφίες. Κάνετε σπουδαία δουλειά, συνεχίστε έτσι!».
«Είμαστε πολύ χαρούμενοι που βλέπουμε τον ανταγωνισμό να επιβεβαιώνει την τεράστια επιτυχία της διοργάνωσης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Τα νούμερα είναι εντυπωσιακά και είμαστε υπερήφανοι για αυτό το επίτευγμα. Το Basketball Champions League είναι μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής για την ανάπτυξη του μπάσκετ σε ολόκληρη την Ευρώπη. Βασίζεται στις καθιερωμένες αθλητικές αρχές με βάση την αγωνιστική αξία και όχι το εμπορικό σήμα κάθε συλλόγου και αποτελεί πλέον αναπόσπαστο κομμάτι του ευρωπαϊκού συστήματος μπάσκετ. Είμαστε χαρούμενοι που βλέπουμε πως οι πρώτες τρεις διοργανώσεις εκτιμήθηκαν από τους φιλάθλους, τις ομάδες και τους παίκτες», ανέφερε από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος του Basketball Champions League, Πατρίκ Κομνηνός.