Ο Μάικ Ρεπόλε είναι o ιδρυτής και πρόεδρος της ραγδαία ανερχόμενης εταιρείας αθλητικών ποτών BodyArmor, ένας αυτοδημιούργητος και επιτυχημένος επιχειρηματίας στις ΗΠΑ. Είναι επίσης ένας άνθρωπος που γνωρίζει πολύ καλά ποιο είναι το επόμενο επαγγελματικό βήμα του Κόμπι Μπράιαντ μετά την αποχώρησή του από την ενεργό καλαθοσφαιρική δράση. Και στέκεται με δέος μπροστά σε αυτή την προοπτική.
"Ο Κόμπι θα γίνει πολύ καλύτερος στο χώρο των επιχειρήσεων απ' όσο ήταν στο μπάσκετ. Κι αυτό είναι κάτι που προκαλεί τρόμο"!
Δικαίως ο άνθρωπος τρομάζει. Δηλαδή, αν ο Μπράιαντ ήταν ο κορυφαίος μπασκετμπολίστας στον κόσμο όσο έπαιζε, πόσο καλύτερος επιχειρηματίας μπορεί να γίνει; Πόσο πιο ψηλά από την κορυφή μπορεί να φτάσει; Μπορεί να ξεπεράσει ονόματα-μύθους στο χώρο των business όπως ο Μπιλ Γκέιτς ή ο Στιβ Τζομπς; Όμως ο Ρεπόλε ξέρει πολύ καλά τι λέει. Δεν μιλάει στην τύχη.
Ο Κόμπι έχει ψύχωση!
Η γνωριμία του με τον Κόμπι τοποθετείται χρονικά στο 2012, λίγο καιρό μετά την ίδρυση της BodyArmor. Τότε τον έπεισε να επενδύσει ένα επταψήφιο ποσό στη νεοφυή εταιρεία, κάνοντάς τον τον τρίτο μεγαλύτερο μέτοχό της. Έκτοτε η συνεργασία τους είναι πολύ στενή. Και σε όλο αυτό το διάστημα ο Ρεπόλε είχε την ευκαιρία να διαπιστώσει ότι ο Κόμπι αντιμετωπίζει τις επιχειρήσεις όπως το μπάσκετ. Με την ίδια απόλυτη συγκέντρωση και ταύτιση. Ειδικά από τη στιγμή που σταμάτησε να παίζει και όλος ο χρόνος ήταν δικός του.
"Του στέλνω γραπτό μήνυμα στις 3 το πρωί και απαντά αμέσως. Και μετά καθόμαστε και κουβεντιάζουμε με τις ώρες. Το έκανα μία, το έκανα δύο... Μετά κατάλαβα ότι έχει την ίδια ψύχωση με μένα. Πρακτικά δεν κοιμόμαστε ποτέ"!
Θα θυμάστε, βεβαίως, τις ιστορίες που κυκλοφορούσαν ευρέως όσο ο Κόμπι έπαιζε μπάσκετ και τον ήθελαν να πηγαίνει στο γυμναστήριο αχάραγα για να κάνει σουτ, να κάνει βάρη, να κάνει τη δική του προπόνηση, πέραν αυτής που έκανε με την ομάδα. Το ίδιο και το αυτό συμβαίνει και με το νέο κεφάλαιο που ανοίγει στην επαγγελματική του καριέρα. "Είμαστε εμμονικοί! Δεν θέλουμε να κάνουμε τίποτα άλλο, εκτός από αυτό που κάνουμε. Έτσι παθαίνεις εμμονή, όταν ασχολείσαι με ένα πράγμα 24 ώρες το 24ωρο", εξηγεί ο ίδιος.
Ο Κόμπι σεναριογράφος, ο Χάουαρντ πρωταγωνιστής!
Η ανάπτυξη της BodyArmor αυτά τα πέντε χρόνια είναι αλματώδης. Η εμπορική της αξία, που το 2012 ανερχόταν στα 3 εκ. δολάρια, σήμερα υπολογίζεται ότι αγγίζει τα 200 εκ.! Και η συνεισφορά του Κόμπι είναι καθοριστική. Όχι μόνο γιατί ταύτισε το πρόσωπό του με τα προϊόντα της εταιρείας όσο ήταν ακόμα αθλητής, αλλά γιατί συμβάλλει στην προώθηση των προϊόντων της με κάθε μέσο. Από το να τρέχει στα διάφορα εμπορικά συνέδρια και εκθέσεις μέχρι το να γράφει τα σενάρια των διαφημιστικών σποτ! Ναι, μην εκπλήσσεστε καθόλου. Ο Κόμπι Μπράιαντ θα μπορούσε να κάνει καριέρα και ως διαφημιστής!
Πρόσφατα αποκάλυψε ο ίδιος ότι επί σειρά ετών, ενώ ακόμα μεσουρανούσε στα παρκέ του ΝΒΑ, ήταν συνεταίρος σε μια διαφημιστική εταιρεία της Καλιφόρνια ονόματι Zambezi. Το κρατούσε κρυφό, διότι δεν ήθελε η φήμη του ως αθλητής να επισκιάσει τις δουλειές της εταιρείας, όμως συμμετείχε ενεργά σε αυτές. Έγραφε τα σενάρια για διάφορα διαφημιστικά σποτ, ένα μάλιστα εξ αυτών έπαιξε σε τηλεοπτική καμπάνια που έτρεξε στη διάρκεια των τελικών των πλέι οφ του 2009. Αφορούσε την προώθηση ενός βιταμινούχου νερού και πρωταγωνιστής στο σποτ ήταν ο Ντουάιτ Χάουαρντ, με τον οποίον ήταν αντίπαλοι σε εκείνους τους τελικούς. Ο Κόμπι έπαιζε στους νικητές Λέικερς και ο Χάουαρντ στους ηττημένους Ορλάντο Μάτζικ!
https://www.youtube.com/watch?v=izyOKeySyXg
Σήμερα η κεντρική καμπάνια της BodyArmor έχει τον τίτλο "Obsession is Natural" (η εμμονή είναι φυσική) και είναι δικής του έμπνευσης, ενώ το διαφημιστικό σποτ που παίζει σε εθνικό δίκτυο το έχει γράψει και το εκφωνεί αυτός.
Τίποτα λιγότερο από νούμερο 1
Στόχος του είναι η BodyArmor να ανταγωνιστεί στα ίσια τις εταιρείες-κολοσσούς στον τομέα των αθλητικών ποτών, Gatorade και Powerade. Πράγμα που σήμερα φαντάζει απίθανο αν σκεφτεί κανείς ότι το μερίδιο που έχει στην αγορά η Gatorade ανέρχεται στο 78%, αυτό της Powerade στο 19% και της BodyArmor μόλις στο 3%. Όμως ο Κόμπι έχει στοχεύσει συγκεκριμένα. Θέλει ως το 2025 η δική του εταιρεία να είναι το νούμερο 1. "Του είπα από την αρχή ότι από τα 100 brands ένα τα καταφέρνει, οπότε οι πιθανότητές μας είναι 1%", λέει ο Ρεπόλε. Και η απάντηση που έλαβε ήταν αφοπλιστική: "Όταν ήμουν παιδί, πολλοί άνθρωποι γύρω μου μιλούσαν για τις πιθανότητες που είχα να παίξω στο ΝΒΑ. Και ήταν μικρότερες από το 1%"!
Ο Κόμπι Μπράιαντ λατρεύει τις επιχειρήσεις. "Εχω βαρεθεί να λέω ότι αγαπάω τις επιχειρήσεις όσο ακριβώς αγαπώ και το μπάσκετ, διότι όποτε το λέω, με κοιτάζουν σα να έχω τρία κεφάλια! Όμως αυτή είναι η πραγματικότητα", λέει. Και δεν αρκείται μόνο στα λόγια, αλλά κάνει οτιδήποτε περνά από το χέρι του προκειμένου να γίνει καλύτερος επιχειρηματίας. Στα διάφορα συνέδρια όπου πηγαίνει, μετέχει ενεργά. Δεν υπογράφει απλώς αυτόγραφα, αλλά φροντίζει να μαζεύει πληροφορίες και να κάνει γνωριμίες που θα του φανούν χρήσιμες. Επιπλέον, δεν διστάζει να σηκώνει το τηλέφωνο και να καλεί κορυφαίους επιχειρηματίες στις ΗΠΑ, όπως ο CEO της ΝΙΚΕ, Μαρκ Πάρκερ, ή ο αρχι-designer της Apple, Τζόνι Άιβ, προκειμένου να τους συμβουλευτεί.
Και φυσικά, δεν ασχολείται μόνο με την BodyArmor. Εδώ και τέσσερα χρόνια μετέχει σε ένα επενδυτικό fund 100 εκ. δολαρίων, που προωθεί νεοφυείς επιχειρήσεις στον τομέα της επικοινωνίας και της πληροφορικής. Όμως το επιχειρηματικό του δαιμόνιο φαίνεται από τον τρόπο με τον οποίον διαχειρίστηκε τον αποχαιρετισμό που απηύθυνε στο μπάσκετ.
Ο Κόμπι διεκδικεί το Όσκαρ!
Όπως ίσως θα θυμάστε, o Κόμπι Μπράιαντ συνόδευσε το αντίο του στην ενεργό δράση με ένα συγκινητικό ποίημα που έγραψε ο ίδιος και δημοσίευσε στην ιστοσελίδα Theplayerstribune.com. Ο τίτλος του ήταν "Dear Basketball". Το ποίημα έκανε πάταγο και μόλις ο Κόμπι σταμάτησε να παίζει, αποφάσισε να το πάει ένα βήμα παρακάτω, να το εξελίξει. Και φυσικά να το αξιοποιήσει εμπορικά. Επειδή λατρεύει τον κινηματογράφο, αποφάσισε να φτιάξει μια ταινία μικρού μήκους βασισμένη πάνω σε αυτό το ποίημα. Και ως κορυφαίος, προσέγγισε τους κορυφαίους, δύο πραγματικούς θρύλους του Χόλιγουντ.
Τον συνθέτη Τζον Ουίλιαμς, που βρίσκεται πίσω από τη μουσική επένδυση οσκαρικών υπερπαραγωγών, όπως ο "Πόλεμος των Άστρων", ο "Ε.Τ. ο εξωγήινος" και πολλές άλλες. Και τον κορυφαίο δημιουργό ταινιών κινουμένων σχεδίων του Χόλιγουντ, Γκλεν Κιν, που επί 38 χρόνια ήταν κορυφαίο στέλεχος της Disney και από το 2012 έχει τη δική του εταιρεία παραγωγής.
Ο Ουίλιαμς έγραψε τη μουσική. Ο Κιν έκανε το animation. Και ο Κόμπι διάβασε τους στίχους του ποιήματός του. Η ταινία μικρού μήκους "Dear Basketball", διάρκειας 5 λεπτών και 22 δευτερολέπτων, ήταν έτοιμη. Προβλήθηκε για πρώτη φορά στο κινηματογραφικό φεστιβάλ Tribeca τον περασμένο Απρίλιο και οι κριτικές που συγκέντρωσε ήταν διθυραμβικές. Τόσο ώστε να συμπεριληφθεί στις υποψήφιες για Όσκαρ ταινίες μικρού μήκους για το 2017!
Λένε ότι ο Κόμπι Μπράιαντ κάνει ήδη πρόβες για το τι θα πει τη βραδιά της απονομής με το χρυσό αγαλματάκι στα χέρια. Η ουσία είναι, όμως, πως ό,τι πιάνει στα χέρια του αυτός ο άνθρωπος γίνεται χρυσός.
Διότι, πολύ απλά, είναι εμμονικός με την επιτυχία...
https://www.youtube.com/watch?v=bHGh9Wd6AKk
https://www.youtube.com/watch?v=GIvqoGyfXzY