23.2 C
Athens
Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Α2: Μια ορθή τηλεοπτική επιλογή

Η Α2 επανέρχεται στην ΕΡΤ, έστω και μέσω της υβριδικής της τηλεόρασης, και το Basketa.gr εξηγεί τους... τηλεοπτικούς λόγους που μια τέτοια κίνηση ένα θετικό «βήμα» για το πρωτάθλημα, αλλά και τη δημόσια τηλεόραση.

Η στιγμή ήρθε για τους φίλους του μπάσκετ. Η Α2 Ανδρών βρίσκεται ξανά στους τηλεοπτικούς μας δέκτες, έστω και μέσω της πλατφόρμας του Ertflix, με τη δημόσια τηλεόραση να παίρνει την απόφαση να στηρίξει ένα προϊόν, το οποίο είχε στα χέρια της και χιλιάδες φίλοι του μπάσκετ λαχταρούσαν κάθε εβδομάδα να δουν, καθώς σε δημοτικότητα το συγκεκριμένο πρωτάθλημα είχε πάντοτε μια ιδιαίτερη απήχηση.

Η ΕΡΤ έκανε το σωστό «βήμα» και αυτό δεν αφορά μόνο την προώθηση του ίδιου του αθλήματος, μέσω της τηλεόρασής της. Αφορά και μια σωστή τηλεοπτική επιλογή, η οποία μπορεί να φέρει μια σημαντική ανάσα για τα ίδια τα κανάλια της, τα οποία πάντοτε παίρνουν «ώθηση» από οποιοδήποτε αθλητικό γεγονός.

Για του λόγου το αληθές, άλλωστε, η Α2 έχει αποδείξει πως έχει το δικό της κοινό μέσα από τις μεταδόσεις στο YouTube, οι οποίες αγκαλιάστηκαν από τον κόσμο και δημιούργησαν μια όμορφη συνήθεια για κάθε Σάββατο, δίνοντας ραντεβού στο κανάλι μιας ομάδας ή μιας ιστοσελίδας, μέσα από δουλειές αρκετά προσεγμένες για τα ελληνικά δεδομένα. Το Basketa.gr εξηγεί με νούμερα το γιατί η επιστροφή της είναι μια κατάσταση ευνοϊκή, τόσο για τη λίγκα όσο και για τη δημόσια τηλεόραση.

Τηλεθέαση, μια πονεμένη ιστορία…

Ο τίτλος αυτός δεν αφορά την ίδια την ΕΡΤ, αλλά όλους όσοι εμπλέκονται στην τηλεόραση. Ο «πονοκέφαλος» για τα νούμερα τηλεθέασης είναι καθημερινός και μπορεί να φτάσει σε βαθμό εμμονής. Δεν είναι τυχαία, άλλωστε, η εξομολόγηση του Κώστα Χαρδαβέλλα σε παλιότερη συνέντευξή του, θεωρώντας πως και το άγχος του για τα νούμερα των εκπομπών του, τον οδήγησαν στο να περάσει μια εξαιρετικά δύσκολη περιπέτεια με την υγεία του, αν και σήμερα έχει νικήσει και συνεχίζει ως δημοσιογράφος σε περιφερειακό κανάλι.

Φανταστείτε, λοιπόν, πώς αισθάνονται οι σημερινοί πρωταγωνιστές και όσοι διαλέγουν τα προγράμματα σε κάθε κανάλι. Η ΕΡΤ, δε, επιχειρεί να παρουσιάσει ένα καλύτερο πρόσωπο, επενδύοντας τα τελευταία χρόνια σε πιο εμπορικές παραγωγές, ώστε να… βγει από τη στασιμότητα όπου είχε βρεθεί προηγουμένως. Η αλήθεια είναι, ότι επενδύει περισσότερο στη μυθοπλασία και τα talk shows, αλλά και ο αθλητισμός έχει τη δική του θέση.

Δεν είναι λίγες οι φορές, βέβαια, όπου έχει προκαλέσει ερωτήματα με την επιλογή της να «εξωστρακίσει» αγώνες της Basket League στο Ertflix, μαζί με όποια τεχνικά προβλήματα αυτό έχει, αλλά σίγουρα το να έχει τη δυνατότητα το κοινό να βλέπει στη δημόσια τηλεόραση τα ματς και όχι σε κάποια συνδρομητική πλατφόρμα, είναι σημαντικό. Μπορεί κάπως έτσι να εξηγείται και το γεγονός, ότι η ΕΡΤ3 των πολύ πιο ιδιαίτερων παραγωγών και των μεταδόσεων στην Περιφέρεια, καταφέρνει να έχει ίδια ποσοστά με την ΕΡΤ2. Την εβδομάδα 8-14/11, άλλωστε, τα δύο κανάλια είχαν μέση τηλεθέαση στο 1.9% και σίγουρα οι μεταδόσεις της Basket League στην ΕΡΤ3 δίνουν μια «ώθηση».

Τα live streamings ήταν… το λαϊκό αίτημα

Και σε αυτό το σημείο έρχεται να προστεθεί η επιστροφή των μεταδόσεων της Α2 Ανδρών. Όπως αναφέραμε και νωρίτερα, από τη στιγμή που η ΕΡΤ δεν έδινε τη δυνατότητα μετάδοσης αγώνων του πρωταθλήματος ή και της Α1 Γυναικών, τα κανάλια ομάδων ή ιστοσελίδων κατάφεραν να αποδείξουν εκ νέου, ότι αξίζει η προβολή τους στη δημόσια τηλεόραση, έστω και στη διαδικτυακή της πλατφόρμα ως μια καλή αρχή.

Οι καλύτερες αποδείξεις είναι η δεύτερη και η τέταρτη αγωνιστική της φετινής χρονιάς. Στη δεύτερη εντοπίζουμε την κορυφαία φετινή μετάδοση σε θεάσεις, με 6.707 για το Τρίτων-Χαρίλαος Τρικούπης, ενώ στην τέταρτη βρίσκουμε την κορυφαία συνολική τηλεθέαση, με 10.393 να έχουν παρακολουθήσει τις αναμετρήσεις Παγκράτι-Καρδίτσα (5.846), Τρίτων-Καβάλα (2.629) και Πανερυθραϊκός-Αγρίνιο (1.918), όλα αυτά με βάση τη μέτρησή μας στις 10 το πρωί της Παρασκευής (19/11) για τους αγώνες των πρώτων έξι αγωνιστικών.

Δεν είναι ψέμα, φυσικά, ότι τα νούμερα αυτά ήταν πολύ υψηλότερα, όταν στο πρωτάθλημα βρισκόταν ο Ολυμπιακός. Αν όμως, και πάλι προσθέσουμε τα νούμερα όλων των μεταδόσεων, που έχουν γίνει μέχρι σήμερα, θα βρούμε την τηλεθέαση μιας ημερήσιας εκπομπής με πολύ χαμηλή απήχηση σε εθνικό κανάλι, καθώς υπάρχουν και ορισμένες με νούμερα που βρίσκονται πέριξ ή κάτω του 1%.

Παράλληλα, μπορούμε να κρίνουμε από την τηλεθέαση των Κυριακών στο δυναμικό κοινό και στο διάστημα 15:00-17:00, όταν και θα μεταδοθεί το Κόροιβος-Τρίτων. Δεν είναι λίγα τα προγράμματα, που περιτριγυρίζουν το 3% σε κανάλια εθνικής εμβέλειας και πολύ μεγαλύτερη απήχηση από την ΕΡΤ, έχοντας δηλαδή κάπου κάτω από τους 200.000 τηλεθεατές (με βάση το τηλεμερίδιο μέσου λεπτού), που τις παρακολουθούν. Από τη στιγμή, που σε μεσημεριανές ώρες υπάρχουν τέτοια ποσοστά και στην ΕΡΤ3 το μέσο εβδομαδιαίο ποσοστό είναι πολύ μικρότερο, τότε άνετα χωρούν αγώνες, τόσο της Basket League όσο και της Α2, είτε στα κανάλια της δημόσιας τηλεόρασης είτε στην πλατφόρμα της.

Μπορεί, άλλωστε, οι τηλεθεατές σε μια αγωνιστική στο YouTube να προσεγγίζουν τους 11.000, αλλά αν προσθέσουμε τους παράγοντες, τόσο της διαδικτυακής μετάδοσης σε αντίθεση με την τηλεοπτική όσο το ότι τα αθλητικά, πόσο μάλλον η Α2, είναι για κοινό ειδικού ενδιαφέροντος, τότε καταλαβαίνει κανείς πως η απήχηση στη γνωστή πλατφόρμα είναι εξαιρετική, άρα σε περίπτωση προβολής στην τηλεόραση θα είχε ακόμη περισσότερους θεατές, που θα ήθελαν να περάσουν τον χρόνο τους βλέποντας έναν αγώνα της κατηγορίας, ειδικά αν πρόκειται για εκπροσώπηση μιας ολόκληρης περιοχής από ένα σύλλογο, όπως ο Κόροιβος στην προκειμένη περίπτωση.

Ακόμη και στη σφαίρα του Ertflix, λοιπόν, η επιστροφή της Α2 είναι ιδιαίτερα σημαντική, τόσο για το πρωτάθλημα όσο και για την ΕΡΤ. Μια κατάσταση προσοδοφόρα για αμφότερες τις πλευρές, σε μια ορθή τηλεοπτική επιλογή, που μάλλον άργησε κιόλας…



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ