10.2 C
Athens
Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024

Το facebook βγάζει πρώτη την Ελλάδα!

Αυτό τον καιρό που το facebook κατηγορείται σφοδρά ότι συναίνεσε, ενδεχομένως παρανόμως, σε κατάχρηση προσωπικών δεδομένων εκατομμυρίων χρηστών του, το basketa.gr αποφάσισε να πάρει μια μικρή... εκδίκηση από τον διαδικτυακό κολοσσό. Κάνει χρήση ορισμένων στοιχείων του (διόλου παρανόμως, βεβαίως, αφού είναι δημοσιοποιημένα και εκτεθειμένα σε κοινή θέα) για να διαπιστώσει πόσο δημοφιλές είναι το μπάσκετ στις χώρες της Ευρώπης με τα πιο σημαντικά και ανταγωνιστικά πρωταθλήματα. Και το συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι αναλογικά με το σύνολο των χρηστών του facebook σε καθεμιά από τις έξι χώρες της έρευνας (Ελλάδα, Ισπανία, Ιταλία, Γερμανία, Γαλλία και Τουρκία), οι σελίδες των ελληνικών ομάδων έχουν μακράν τους περισσότερους ακόλουθους από κάθε άλλη! Κι αν δεχθούμε ως δεδομένο ότι όποιος ακολουθεί μια σελίδα ομάδας μπάσκετ, ενδιαφέρεται και παρακολουθεί και το άθλημα, τότε κάλλιστα μπορεί να εικάσει κανείς ότι το μπάσκετ στην Ελλάδα είναι πολύ πιο δημοφιλές απ' όσο σε οποιαδήποτε άλλη από τις έξι αυτές χώρες!

Βέβαια, σε αυτή την έρευνα πρέπει να μπουν και κάποιοι αστερίσκοι...

Πρώτος αστερίσκος: Το ότι κάποιος ακολουθεί τη σελίδα μιας ομάδας, δεν σημαίνει αναγκαστικά ούτε ότι είναι οπαδός της ομάδας ούτε ότι ζει στην χώρα, απ' όπου προέρχεται η ομάδα. Το παράδειγμα της Ρεάλ Μαδρίτης είναι το πλέον χαρακτηριστικό. Τη σελίδα της ομάδας μπάσκετ ακολουθούν 16.026.085 χρήστες, αριθμός εξωπραγματικός, που αντιστοιχεί στο 70% των χρηστών του facebook σε όλη την Ισπανία! Είναι προφανές, λοιπόν, πως δεν είναι όλοι αυτοί Ισπανοί και πιθανότατα ούτε και Ρεάλ, άλλωστε η συγκεκριμένη ομάδα αποτελεί ένα παγκόσμιο brand, με φίλους σε όλο τον κόσμο. Το ίδιο, σε μικρότερο βαθμό, ισχύει και με την Μπαρτσελόνα, η σελίδα της ομάδας μπάσκετ της οποίας έχει 2.363.953 ακόλουθους. Αυτές οι δύο ομάδες έχουν... καταστρέψει το αποτέλεσμα της έρευνας στην Ισπανία. Διότι αν ληφθούν υπόψη, τότε προκύπτει ένα ασύλληπτο ποσοστό 81,9% των Ισπανών χρηστών του facebook, που παρακολουθούν μπάσκετ, πράγμα που δεν είναι ρεαλιστικό. Αν δεν ληφθούν υπόψη, το ποσοστό πέφτει πολύ (2%) και δεν είναι δίκαιο, διότι ένα μεγάλο κομμάτι των ακολούθων Ρεάλ και Μπαρτσελόνα είναι Ισπανοί. Για τις υπόλοιπες ομάδες, πάντως, μπορούμε να εικάσουμε ότι οι περισσότεροι ακόλουθοι είναι φίλοι του μπάσκετ που μένουν στις χώρες τους, τουλάχιστον στη μεγάλη πλειοψηφία τους.

Δεύτερος αστερίσκος: Η διείσδυση του facebook σε κάθε χώρα δεν είναι ίδια. Στην Τουρκία είναι πολύ υψηλή (το 69,6% του πληθυσμού χρησιμοποιεί το facebook), αλλά στη Γερμανία είναι πολύ χαμηλή (το αντίστοιχο ποσοστό είναι μόλις 38,4%). Η Ελλάδα βρίσκεται κάπου στη μέση, ωστόσο οι χρήστες του facebook είναι λιγότεροι από τους μισούς σε σχέση με τον συνολικό πληθυσμό. Σε κάθε περίπτωση, με τέτοιες διαφορές τα όποια συμπεράσματα δεν μπορεί να είναι ασφαλή, διότι τελικά μένει εκτός έρευνας πάρα πολύς κόσμος. Έχει ενδιαφέρον, ωστόσο, να δούμε τη διείσδυση του facebook σε καθεμιά από τις έξι χώρες της έρευνας. Τα στοιχεία προέρχονται από το Internet World Stats (IWS), με τελευταία ημερομηνία την 30η Ιουνίου 2017:

ΧΩΡΑ ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ ΧΡΗΣΤΕΣ FACEBOOK ΠΟΣΟΣΤΟ
ΕΛΛΑΔΑ 10.892.931 5.300.000 45,9%
ΤΟΥΡΚΙΑ 80.417.526 56.000.000 69,6%
ΓΑΛΛΙΑ 64.938.716 33.000.000 50,8%
ΓΕΡΜΑΝΙΑ 80.636.124 31.000.000 38,4%
ΙΤΑΛΙΑ 59.797.978 30.000.000 50,2%
ΙΣΠΑΝΙΑ 46.070.146 23.000.000 49,9%

Τρίτος αστερίσκος: Οι τεχνικές του μάρκετινγκ, που χρησιμοποιούνται για την αύξηση των ακολούθων και των likes, μπορούν να επηρεάζουν αυτά τα στοιχεία. Δεν είναι τυχαίο ότι οι ομάδες της Ευρωλίγκας, οι οποίες είναι πολύ εξελιγμένες σε αυτό τον τομέα, έχουν τους περισσότερους χρήστες από κάθε άλλη. Και όσες εκτός Ευρωλίγκας μπορούν να τις συναγωνιστούν είναι λίγες. Η Μπάγερν Μονάχου και οι δύο τουρκικές, Μπεσίκτας και Γαλατασαράι, οι οποίες όμως έχουν πολύ... ποδοσφαιρικό κοινό από πίσω τους, όπως και ο ΠΑΟΚ, η σελίδα του οποίου έχει επίσης έναν αξιόλογο αριθμό χρηστών (68.512), που ανταγωνίζεται αυτόν αρκετών ομάδων της Ευρωλίγκας. Επίσης, η Σάσαρι, η Λιμόζ και η Γκραν Κανάρια, που κινούνται στα επίπεδα του ΠΑΟΚ.

Τέταρτος αστερίσκος: Δεν χρησιμοποιούμε στην έρευνα τη Ρωσία, παρότι είναι μια μεγάλη χώρα με δυνατό πρωτάθλημα (VTB) για τον απλούστατο λόγο ότι εκεί πιο δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης είναι το VKontakte. Οι περισσότεροι Ρώσοι αυτό χρησιμοποιούν και όχι το facebook, γι' αυτό θα δείτε παρακάτω ότι οι αριθμοί χρηστών της ΤΣΣΚΑ και της Χίμκι είναι πολύ χαμηλοί αναλογικά με τη δυναμικότητα και τη φήμη τους.

Πρώτη η Ελλάδα!

Λαμβανομένων όλων των ανωτέρω υπόψη, μπορούμε να πανηγυρίσουμε μία ακόμα πρωτιά για το ελληνικό μπάσκετ! Οι σελίδες των 14 ομάδων της Stoiximan.gr Basket League έχουν συνολικό αριθμό 966.410 χρηστών με ποσοστό επί των συνολικών χρηστών του facebook στη χώρα μας 18,2%, μακράν το υψηλότερο από τις άλλες τέσσερις χώρες (την Ισπανία εξηγήσαμε παραπάνω γιατί δεν την περιλαμβάνουμε). Η Ελλάδα έχει επίσης πολύ υψηλό ποσοστό σε σχέση με τις άλλες τέσσερις και επί του συνόλου του πληθυσμού (8,9%).

ΧΩΡΑ ΑΚΟΛΟΥΘΟΙ ΣΕΛΙΔΩΝ ΟΜΑΔΩΝ % ΧΡΗΣΤΩΝ FACEBOOK % ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ
ΕΛΛΑΔΑ 966.410 18,2 8,9
ΤΟΥΡΚΙΑ 2.105.430 3,8 2,6
ΓΕΡΜΑΝΙΑ 676.426 2,2 0,8
ΙΤΑΛΙΑ 628.019 2,1 1,1
ΓΑΛΛΙΑ 438.967 1,3 0,7

Ο Ολυμπιακός έχει 394.496 ακολούθους στη σελίδα του και ο Παναθηναϊκός 373.061. Οι δυο τους μαζί έχουν τους 767.557 από τους 966.410 ακολούθους ολόκληρης της Stoiximan.gr Basket League και ανεβάζουν το μέσον όρο της στους 69.029, που είναι ο δεύτερος καλύτερος μετά από αυτόν της Τουρκίας (131.589), τον οποίον πάντως ανεβάζει η σελίδα της Φενερμπαχτσέ με τους 1.246.303 ακολούθους. Χωρίς τους δύο "αιώνιους" ο μέσος όρος του ελληνικού πρωταθλήματος πέφτει στους 16.571 ακολούθους, ενώ αυτός της Τουρκίας χωρίς της Φενέρ πέφτει στους 57.275. Για την ισπανική ACB τα είπαμε. Με Ρεάλ και Μπαρτσελόνα έχει έναν εξωπραγματικό μέσο όρο 1.046.750, χωρίς αυτές ο μέσος όρος της είναι 28.216. Ας δούμε τον πίνακα και πάλι χωρίς την Ισπανία...

ΧΩΡΑ ΑΡΙΘΜΟΣ ΑΚΟΛΟΥΘΩΝ ΣΕΛΙΔΩΝ Μ.Ο.
ΤΟΥΡΚΙΑ 2.105.430 131.589
ΕΛΛΑΔΑ 966.410 69.029
ΙΤΑΛΙΑ 628.019 39.251
ΓΕΡΜΑΝΙΑ 676.426 37.759
ΓΑΛΛΙΑ 438.967 25.821

Στη Stoiximan.gr Basket League οι 14 ομάδες έχουν τον παρακάτω αριθμό ακολούθων στις σελίδες τους η καθεμιά:

ΟΜΑΔΑ ΑΚΟΛΟΥΘΟΙ ΣΕΛΙΔΑΣ
ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ 394.496
ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ 373.061
ΠΑΟΚ 68.512
ΑΕΚ 51.329
ΑΡΗΣ 30.376
ΚΟΛΟΣΣΟΣ 11.328
ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ 6.685
ΚΥΜΗ 5.709
ΠΑΝΙΩΝΙΟΣ 5.554
ΛΑΥΡΙΟ 5.355
ΤΡΙΚΑΛΑ 5.003
ΚΟΡΟΙΒΟΣ 4.983
ΡΕΘΥΜΝΟ 2.646
ΓΛ ΦΑΡΟΣ 1.373

Τι γίνεται στην Ευρωλίγκα;

Στο κορυφαίο επίπεδο της Ευρώπης τα δύο μεγάλα brand names της Ρεάλ και της Μπαρτσελόνα κυριαρχούν. Έχουν μακράν τους περισσότερους ακόλουθους στις σελίδες τους, η Ρεάλ μάλιστα σπάει όλα τα... κοντέρ με τους πάνω από 16 εκατομμύρια φιλάθλους που την ακολουθούν και παίζουν εκτός συναγωνισμού από τους υπολοίπους. Το ένα εκατομμύριο ακολούθους ξεπερνά και η Φενερμπαχτσέ, ενώ από εκεί και πέρα πολύ δημοφιλής είναι ο Ερυθρός Αστέρας, προφανώς επειδή έχει πολύ φανατικούς οπαδούς, αλλά και μια πολύ δημοφιλή ποδοσφαιρική ομάδα. Ό,τι συμβαίνει, δηλαδή, με τις δύο ελληνικές ομάδες, που βρίσκονται πίσω από αυτή της Σερβίας. Ακολουθούν οι υπόλοιποι με σημαντική διαφορά.

ΟΜΑΔΑ ΑΚΟΛΟΥΘΟΙ ΣΕΛΙΔΑΣ
ΡΕΑΛ ΜΑΔΡΙΤΗΣ 16.026.085
ΜΠΑΡΤΣΕΛΟΝΑ 2.363.953
ΦΕΝΕΡΜΠΑΧΤΣΕ 1.246.303
ΕΡΥΘΡΟΣ ΑΣΤΕΡΑΣ 449.450
ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ 394.496
ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ 373.061
ΑΝΑΝΤΟΛΟΥ ΕΦΕΣ 278.793
ΜΑΚΑΜΠΙ ΤΕΛ ΑΒΙΒ 224.157
ΖΑΛΓΚΙΡΙΣ 187.696
ΜΙΛΑΝΟ 165.987
ΒΑΛΕΝΘΙΑ 104.177
ΤΣΣΚΑ ΜΟΣΧΑΣ 92.165
ΜΠΑΜΠΕΡΓΚ 55.378
ΜΠΑΣΚΟΝΙΑ 50.209
ΜΑΛΑΓΑ 43.008
ΧΙΜΚΙ 10.264



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ