10.3 C
Athens
Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024

«Απόφαση που αλλάζει το παιχνίδι τα παράθυρα»

Υπάρχουν υπερασπιστές και πολέμιοι. Οι περισσότερες ενστάσεις πηγάζουν και από την διαμάχη με την Ευρωλίγκα, καθώς δεν βρέθηκε ποτέ η χρυσή τομή ανάμεσα στις δύο πλευρές με το μπάσκετ να πληγώνεται και τους παίκτες να καλούνται να πάρουν δύσκολες αποφάσεις, οι οποίες τελικά πολλές φορές δεν είναι καν δικές τους. Υπάρχουν και οι έρευνες όμως, όπως αυτή της Wasserman, τα αποτελέσματα της οποίας μεταφέρει σε ένα άρθρο του ο αντιπρόεδρός της, Μπεν Τρίνταγουεϊ. Η Wasserman είναι ένα από τα μεγαλύτερα media groups στον κόσμο με δράση στον αθλητισμό και η έρευνά της αφορά την επίδραση που είχαν στο μπασκετ το ίδιο τα παράθυρα της FIBA για στην Ευρώπη, την Αφρική και την Ασία.
"Ποιος μπορούσε να φανταστεί ότι ένα Παράθυρο πρόκρισης θα μπορούσε να προσφέρει τόσο μεγάλη ώθηση στο μπάσκετ και στο παγκόσμιο προφίλ του;"

Ενα ευρύ ερευνητικό πρόγραμμα, επικεντρωμένο στις απαιτήσεις του καταναλωτή, που διοργανώθηκε από τη Wasserman, αποκάλυψε ότι η απόφαση της FIBA να καθιερώσει ένα νέο σύστημα πρόκρισης για το Παγκόσμιο Κύπελλο μπάσκετ, προκαλεί ακριβώς αυτό...

Η έρευνα έδειξε ότι η βαρυσήμαντη κίνηση της FIBA να ανανεώσει τη δομή των διεθνών διοργανώσεών της, εγγυάται ότι κάθε ομάδα θα εμφανίζεται μπροστά στο κοινό της, δημιουργεί μεγαλύτερες δυνατότητες προβολής για το ίδιο το παιχνίδι, αυξάνει την προσέλευση του κόσμου στα γήπεδα και μεγαλώνει τη βάση των φιλάθλων που έχει το μπάσκετ. 

Πριν την καθιέρωση των Παραθύρων, η πρόκριση στο Παγκόσμιο Κύπελλο και τους Ολυμπιακούς Αγώνες κρινόταν μέσω των Ηπειρωτικών πρωταθλημάτων, τα οποία διεξάγονταν σε ουδέτερες έδρες κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού (όπως, για παράδειγμα το Ευρωμπάσκετ). Αυτό συνεπαγόταν ότι υπήρχαν ομάδες που σπανίως, αν όχι ποτέ, είχαν την ευκαιρία να παίξουν ανταγωνιστικά ματς μπροστά στο κοινό τους. 

Η ομάδα της Wasserman ανέλυσε τα πρώτα τρία Παράθυρα της νέας δομής και η πρώτη διαπίστωση που έρχεται στην επιφάνεια είναι η κλιμάκωση: Περισσότερα από 200 παιχνίδια, στα οποία συμμετείχαν 80 ομάδες σε 149 γήπεδα παγκοσμίως, φέρνουν τους προκριματικούς του Παγκοσμίου Κυπέλλου της FIBA μέσα σε μία ελίτ λίστα αθλητικών διοργανώσεων με παγκόσμιο ενδιαφέρον.

Τα Παράθυρα έφεραν περισσότερους αγώνες μπάσκετ, σε περισσότερες περιοχές, κάτι που είναι ένας σπουδαίος οδηγός στην προσπάθεια προσέλκυσης περισσότερων φιλάθλων, που επιθυμούν τα ζωντανά γεγονότα και όμοιες εμπειρίες. Διασφαλίζοντας ότι κάθε ομάδα έχει την ευκαιρία να αγωνιστεί στην έδρα της, τα Παράθυρα έδωσαν την ευκαιρία στις ομάδες να συνδεθούν ξανά με τους φιλάθλους της. Στα πρώτα τρία Παράθυρα 939 χιλιάδες φίλαθλοι παραβρέθηκαν στα γήπεδα των αγώνων. 

Εκτός από την ώθηση που δόθηκε στη φυσική παρουσία φιλάθλων στις εξέδρες, τα Παράθυρα αποδείχτηκαν απόλυτα επιτυχημένα στην προσέλκυση κόσμου μέσα από άλλες πλατφόρμες επικοινωνίας. 

Τα παιχνίδι των Παραθύρων προβλήθηκαν ζωντανά στην τηλεόραση σε 150 αγορές, ενώ προσέλκυσαν περισσότερους από 1 δις φιλάθλους μέσω των κοινωνικών και ψηφιακών καναλιών. Οι δραστηριότητες εντός γηπέδου, αλλά και η καμπάνια που ονομάζεται #thisismyhouse δημιούργησαν περισσότερα από 7.2 δις impressions στα social media και 202 εκατομύρια θεάσεις βίντεο. Κάτι που είναι μία ισχυρή επιβεβαίωση της προστιθέμενες αξίας που είχε το περιεχόμενο το οποίο δημιούργησαν οι right holders.  

Eίναι κρίσιμο να αναφερθεί ότι όλη αυτή η δραστηριότητα οδήγησε σε ποσοτικοποιήσιμες αλλαγές συμπεριφοράς. Τα πρώτα τρία Παράθυρα δημιούργησαν ένα σπουδαίο μομέντουμ για την προσέλκυση  followers στα κοινωνικά δίκτυα. Πριν από το πρώτο Παράθυρο, η μέση εβδομαδιαία αύξηση για τις πλατφόρμες των κοινωνικών δικτύων της FIBA ​​και του FIBA ​​World Cup ήταν περίπου 56.000. Κατά τη διάρκεια των τριών Παραθύρων και μέχρι σήμερα ο αριθμός αυτός έχει ενισχυθεί σημαντικά, αυξανόμενος  κατά έξι φορές (φτάνοντας στις 300.000 κατά το τρίτο Παράθυρο).

Αυτή η ξεκάθαρη εκδήλωση ενδιαφέροντος για το Παγκόσμιο Κύπελλο της FIBA ​​συνέβη επειδή τα Παράθυρα κατάφεραν να προκαλέσουν ενδιαφέρον στους υπάρχοντες λάτρεις του αθλήματος καθώς και να στρατολογήσουν νέους φιλάθλους.

Ενώ η δεδομένη βάση των φιλάθλων του μπάσκετ ανέκαθεν ενθουσιάζονταν με τις Εθνικές Ομάδες τους, τα Παράθυρα κατάφεραν να ελκύσουν ένα πανίσχυρο δευτερεύον ακροατήριο. Η έρευνα δείχνει ότι 24% του κοινού των Παραθύρων αποτελείται από εκείνους που, αν και δεν είναι φανατικοί φιλάθλοι του μπάσκετ, επιθυμούσαν  να παρακολουθήσουν την Εθνική ομάδα της χώρας τους, βρίσκοντας πολύ ελκυστική την κανονικότητα στη ροή των προκριματικών παιχνιδιών. Επιπλέον, αυτοί οι «νέοι» φίλαθλοι διαφέρουν από τους υπάρχοντες οπαδούς -διακρίνεται ισορροπία στο φύλο και είναι πιο νέοι - προσθέτοντας αξία σε δυνητικούς και υπάρχοντες εμπορικούς συνεργάτες.

Συνολικά, η έρευνα παρέχει σαφείς αποδείξεις ότι το νέο σύστημα πρόκρισης για το Παγκόσμιο Κύπελλο της FIBA διατηρεί τους δεσμούς με τους υπάρχοντες φιλάθλους και αυξάνει τη βάση τους. Το κλειδί είναι η τακτικότητα πουθ παρουσιάζεται σε ανταγωνιστικούς αγώνες με τις ομάδες να έχουν την ευκαιρία να παίξουν στο σπίτι τους, ενώ η επιρροή των αγώνων τροφοδοτήθηκε από τη μαζική έκθεση σε ψηφιακά και κοινωνικά μέσα που δημιούργησε μια δυναμική που μοιάζει να συνεχίζεται καθώς προχωράμε στους επόμενους γύρους.

Κι αυτό είναι κάτι αληθινά game changing"

Υπάρχουν υπερασπιστές και πολέμιοι. Οι περισσότερες ενστάσεις πηγάζουν και από την διαμάχη με την Ευρωλίγκα, καθώς δεν βρέθηκε ποτέ η χρυσή τομή ανάμεσα στις δύο πλευρές με το μπάσκετ να πληγώνεται και τους παίκτες να καλούνται να πάρουν δύσκολες αποφάσεις, οι οποίες τελικά πολλές φορές δεν είναι καν δικές τους. Υπάρχουν και οι έρευνες όμως, όπως αυτή της Wasserman, τα αποτελέσματα της οποίας μεταφέρει σε ένα άρθρο του ο αντιπρόεδρός της, Μπεν Τρίνταγουεϊ. Η Wasserman είναι ένα από τα μεγαλύτερα media groups στον κόσμο με δράση στον αθλητισμό και η έρευνά της αφορά την επίδραση που είχαν στο μπασκετ το ίδιο τα παράθυρα της FIBA για στην Ευρώπη, την Αφρική και την Ασία.
"Ποιος μπορούσε να φανταστεί ότι ένα Παράθυρο πρόκρισης θα μπορούσε να προσφέρει τόσο μεγάλη ώθηση στο μπάσκετ και στο παγκόσμιο προφίλ του;"

Ενα ευρύ ερευνητικό πρόγραμμα, επικεντρωμένο στις απαιτήσεις του καταναλωτή, που διοργανώθηκε από τη Wasserman, αποκάλυψε ότι η απόφαση της FIBA να καθιερώσει ένα νέο σύστημα πρόκρισης για το Παγκόσμιο Κύπελλο μπάσκετ, προκαλεί ακριβώς αυτό...

Η έρευνα έδειξε ότι η βαρυσήμαντη κίνηση της FIBA να ανανεώσει τη δομή των διεθνών διοργανώσεών της, εγγυάται ότι κάθε ομάδα θα εμφανίζεται μπροστά στο κοινό της, δημιουργεί μεγαλύτερες δυνατότητες προβολής για το ίδιο το παιχνίδι, αυξάνει την προσέλευση του κόσμου στα γήπεδα και μεγαλώνει τη βάση των φιλάθλων που έχει το μπάσκετ. 

Πριν την καθιέρωση των Παραθύρων, η πρόκριση στο Παγκόσμιο Κύπελλο και τους Ολυμπιακούς Αγώνες κρινόταν μέσω των Ηπειρωτικών πρωταθλημάτων, τα οποία διεξάγονταν σε ουδέτερες έδρες κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού (όπως, για παράδειγμα το Ευρωμπάσκετ). Αυτό συνεπαγόταν ότι υπήρχαν ομάδες που σπανίως, αν όχι ποτέ, είχαν την ευκαιρία να παίξουν ανταγωνιστικά ματς μπροστά στο κοινό τους. 

Η ομάδα της Wasserman ανέλυσε τα πρώτα τρία Παράθυρα της νέας δομής και η πρώτη διαπίστωση που έρχεται στην επιφάνεια είναι η κλιμάκωση: Περισσότερα από 200 παιχνίδια, στα οποία συμμετείχαν 80 ομάδες σε 149 γήπεδα παγκοσμίως, φέρνουν τους προκριματικούς του Παγκοσμίου Κυπέλλου της FIBA μέσα σε μία ελίτ λίστα αθλητικών διοργανώσεων με παγκόσμιο ενδιαφέρον.

Τα Παράθυρα έφεραν περισσότερους αγώνες μπάσκετ, σε περισσότερες περιοχές, κάτι που είναι ένας σπουδαίος οδηγός στην προσπάθεια προσέλκυσης περισσότερων φιλάθλων, που επιθυμούν τα ζωντανά γεγονότα και όμοιες εμπειρίες. Διασφαλίζοντας ότι κάθε ομάδα έχει την ευκαιρία να αγωνιστεί στην έδρα της, τα Παράθυρα έδωσαν την ευκαιρία στις ομάδες να συνδεθούν ξανά με τους φιλάθλους της. Στα πρώτα τρία Παράθυρα 939 χιλιάδες φίλαθλοι παραβρέθηκαν στα γήπεδα των αγώνων. 

Εκτός από την ώθηση που δόθηκε στη φυσική παρουσία φιλάθλων στις εξέδρες, τα Παράθυρα αποδείχτηκαν απόλυτα επιτυχημένα στην προσέλκυση κόσμου μέσα από άλλες πλατφόρμες επικοινωνίας. 

Τα παιχνίδι των Παραθύρων προβλήθηκαν ζωντανά στην τηλεόραση σε 150 αγορές, ενώ προσέλκυσαν περισσότερους από 1 δις φιλάθλους μέσω των κοινωνικών και ψηφιακών καναλιών. Οι δραστηριότητες εντός γηπέδου, αλλά και η καμπάνια που ονομάζεται #thisismyhouse δημιούργησαν περισσότερα από 7.2 δις impressions στα social media και 202 εκατομύρια θεάσεις βίντεο. Κάτι που είναι μία ισχυρή επιβεβαίωση της προστιθέμενες αξίας που είχε το περιεχόμενο το οποίο δημιούργησαν οι right holders.  

Eίναι κρίσιμο να αναφερθεί ότι όλη αυτή η δραστηριότητα οδήγησε σε ποσοτικοποιήσιμες αλλαγές συμπεριφοράς. Τα πρώτα τρία Παράθυρα δημιούργησαν ένα σπουδαίο μομέντουμ για την προσέλκυση  followers στα κοινωνικά δίκτυα. Πριν από το πρώτο Παράθυρο, η μέση εβδομαδιαία αύξηση για τις πλατφόρμες των κοινωνικών δικτύων της FIBA ​​και του FIBA ​​World Cup ήταν περίπου 56.000. Κατά τη διάρκεια των τριών Παραθύρων και μέχρι σήμερα ο αριθμός αυτός έχει ενισχυθεί σημαντικά, αυξανόμενος  κατά έξι φορές (φτάνοντας στις 300.000 κατά το τρίτο Παράθυρο).

Αυτή η ξεκάθαρη εκδήλωση ενδιαφέροντος για το Παγκόσμιο Κύπελλο της FIBA ​​συνέβη επειδή τα Παράθυρα κατάφεραν να προκαλέσουν ενδιαφέρον στους υπάρχοντες λάτρεις του αθλήματος καθώς και να στρατολογήσουν νέους φιλάθλους.

Ενώ η δεδομένη βάση των φιλάθλων του μπάσκετ ανέκαθεν ενθουσιάζονταν με τις Εθνικές Ομάδες τους, τα Παράθυρα κατάφεραν να ελκύσουν ένα πανίσχυρο δευτερεύον ακροατήριο. Η έρευνα δείχνει ότι 24% του κοινού των Παραθύρων αποτελείται από εκείνους που, αν και δεν είναι φανατικοί φιλάθλοι του μπάσκετ, επιθυμούσαν  να παρακολουθήσουν την Εθνική ομάδα της χώρας τους, βρίσκοντας πολύ ελκυστική την κανονικότητα στη ροή των προκριματικών παιχνιδιών. Επιπλέον, αυτοί οι «νέοι» φίλαθλοι διαφέρουν από τους υπάρχοντες οπαδούς -διακρίνεται ισορροπία στο φύλο και είναι πιο νέοι - προσθέτοντας αξία σε δυνητικούς και υπάρχοντες εμπορικούς συνεργάτες.

Συνολικά, η έρευνα παρέχει σαφείς αποδείξεις ότι το νέο σύστημα πρόκρισης για το Παγκόσμιο Κύπελλο της FIBA διατηρεί τους δεσμούς με τους υπάρχοντες φιλάθλους και αυξάνει τη βάση τους. Το κλειδί είναι η τακτικότητα πουθ παρουσιάζεται σε ανταγωνιστικούς αγώνες με τις ομάδες να έχουν την ευκαιρία να παίξουν στο σπίτι τους, ενώ η επιρροή των αγώνων τροφοδοτήθηκε από τη μαζική έκθεση σε ψηφιακά και κοινωνικά μέσα που δημιούργησε μια δυναμική που μοιάζει να συνεχίζεται καθώς προχωράμε στους επόμενους γύρους.

Κι αυτό είναι κάτι αληθινά game changing".



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ