17.3 C
Athens
Τρίτη, 5 Νοεμβρίου, 2024

Απόβαση στη Νορμανδία για αμερικάνικο κολοσσό!

Το γαλλικό πρωτάθλημα είναι υποτιμημένο από όλους εμάς που ζούμε ακόμα στο ένδοξο παρελθόν του "καλύτερου πρωταθλήματος της Ευρώπης" και δεν έχουμε αντιληφθεί πόσο έχουν αλλάξει τα πράγματα. Δεν έχει ομάδες σαν τον Παναθηναϊκό και τον Ολυμπιακό, δεν παίζουν σε αυτό γνωστοί και ακριβοί παίκτες, άρα είναι δεύτερης κατηγορίας πρωτάθλημα, είναι το συμπέρασμα που βγαίνει αβίαστα. Ακόμα κι ο Τζόρντι Μπερτομέου το σνομπάρει. "Οι Γάλλοι πήραν τις ευκαιρίες τους εδώ και κάμποσα χρόνια, αλλά δεν έκαναν τίποτα. Στάσιμοι έχουν μείνει", έλεγε για να αιτιολογήσει την απόφασή του να πετάξει τις γαλλικές ομάδες εκτός Ευρωλίγκας.

Ήρθε όμως η ώρα που οι Γάλλοι δίνουν απαντήσεις. Η συμφωνία για την κεντρική χορηγία του πρωταθλήματός τους, που συνήψε πριν από λίγες μέρες η LNB, δεν είναι μια όποια κι όποια συμφωνία. Διότι η Amazon δεν είναι μια όποια κι όποια εταιρεία.

Για όσους δεν κατάλαβαν, ο βασικός χορηγός της ProA και της ProB, των δύο επαγγελματικών πρωταθλημάτων που διοργανώνει η LNB, θα είναι εφεξής η Amazon.com Inc, όπως είναι η πλήρης επωνυμία της! Ο αμερικανικός κολοσσός στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου και των υπηρεσιών διαδικτύου, η τέταρτη μεγαλύτερη εταιρεία του κόσμου, η μετοχή της οποίας άγγιξε πρόσφατα τα 1000 δολάρια το κομμάτι, η πιο πλούσια εταιρεία του κόσμου στον τομέα του Ίντερνετ, η εταιρεία που ίδρυσε και εκτόξευσε ο Τζεφ Μπέζος, ο δεύτερος πιο πλούσιος άνθρωπος του κόσμου αυτή τη στιγμή.

Αυτή η Amazon, λοιπόν, αποφάσισε να ασχοληθεί με το αθλητικό sponsorship, παρότι δεν το συνηθίζει. Και επέλεξε το γαλλικό πρωτάθλημα μπάσκετ. Με μια συμφωνία που θα έχει τριετή διάρκεια, θα υποχρεώνει τις ομάδες και της ProA και της ProB να φέρουν στο πίσω μέρος των σορτς των αθλητών το λογότυπο της εταιρείας και με άγνωστο μέχρι στιγμής οικονομικό αντάλλαγμα. Όμως το ερώτημα είναι γιατί διάλεξε να συνεργαστεί με την LNB...

Κατ' αρχάς δραστηριοποιείται στη Γαλλία μέσω της θυγατρικής της Amazon.fr, o περιφερειακός διευθυντής της οποίας, Φρεντερίκ Ντιβάλ, εξηγεί: "Διαλέξαμε το μπάσκετ, διότι είναι πολύ δημοφιλές άθλημα στη Γαλλία, γεννά έντονα συναισθήματα και προσφέρει αληθινό θέαμα. Το μπάσκετ είναι παντού στη Γαλλία, καλά δικτυωμένο στις μικρές, τις μεσαίες και τις μεγάλες πόλεις".

Έπειτα η Amazon είδε τα οικονομικά στοιχεία της LNB. Τα τελευταία πέντε χρόνια τα έσοδα της λίγκας παρουσίασαν αύξηση κάτι παραπάνω από αλματώδη. Συνολικά αυξήθηκαν κατά 188% και επί μέρους κατά 149% από τα τηλεοπτικά δικαιώματα και κατά 700% από τα δικαιώματα μάρκετινγκ! Η δουλειά που κάνουν στην LNB είναι εξαιρετική, όμως το σημείο κλειδί της συμφωνίας με την Amazon είναι άλλο.

Βάσει της συμφωνίας, η εταιρεία θα κατασκευάσει ένα e-shop στο οποίο όλα τα κλαμπ της ProA και της ProB θα πωλούν τα προϊόντα τους. Εμφανίσεις, καπέλα, τσάντες, σημαίες, παιχνίδια, ό,τι μπορεί να φανταστεί κανείς. Η ηλεκτρονική αυτή μπουτίκ θα είναι έτοιμη μέσα στον Σεπτέμβριο και θα έχει την εγγύηση της Amazon στην προώθηση και πώληση. Που σημαίνει ότι οι ομάδες θα αυξήσουν ακόμα περισσότερο τα έσοδά τους, η δε Amazon, εκτός του 15% που θα βάζει στα ταμεία της από κάθε πώληση προϊόντος, θα αποκτήσει και κάτι άλλο, πολύ πιο σημαντικό γι' αυτήν: ένα πελατολόγιο στοχευμένο στις πιο νεαρές ηλικίες. Στους περίφημους Millenials, τους οποίους αναφέρει συχνά πυκνά και ο Μπερτομέου και οι οποίοι είναι νέοι που μεγάλωσαν με το Ίντερνετ κι έχουν μάθει να λειτουργούν μέσω αυτού. Αυτοί είναι πολλοί πια, θεωρούνται δυναμικό κοινό και αποτελούν βασικό στόχο για κάθε εταιρεία αυτού του μεγέθους. 

Πριν από λίγα χρόνια η Amazon είχε συμφωνήσει να σπονσοράρει έναν σκέιτερ στις ΗΠΑ μόνο και μόνο για να φτιάξει το e-shop, μέσω του οποίου θα πωλούσε σκέιτμπορντ μέσω του Ίντερνετ. Ήθελε να αποκτήσει αυτό το κοινό και το έκανε με αυτό τον τρόπο. Τώρα στοχεύει στο μπάσκετ, που επίσης έχει πολύ νεανικό και ενδεχομένως πολυπληθέστερο κοινό σε σχέση με τα extreme sports. 

Αλλά υπάρχει και κάτι ακόμα. Παρά το γεγονός ότι ο Φρεντερίκ Ντιβάλ τόνισε κατηγορηματικά ότι στην παρούσα φάση η συμφωνία με την LNB δεν περιλαμβάνει τα δικαιώματα ζωντανής μετάδοσης αγώνων με live streaming μέσα από διαδικτυακή πλατφόρμα, αυτό δεν αποκλείεται να συμβεί στο μέλλον. Το θέμα της ζωντανής μετάδοσης αγώνων μέσω Ίντερνετ απασχολεί όλους τους παγκόσμιους κολοσσούς του είδους (Facebook, Twitter κλπ.) και φυσικά και την Amazon. Είναι το επόμενο βήμα, η μεγάλη απειλή για την παντοδυναμία της τηλεόρασης. Στις ΗΠΑ έχουν γίνει κάποιες απόπειρες, κυρίως στο NFL, όμως οι αθλητικοί φορείς ακόμα διστάζουν να προχωρήσουν τις συζητήσεις, ίσως επειδή πιέζονται και από τους τηλεοπτικούς κολοσσούς, που κινδυνεύουν να χάσουν ένα από τα πλέον εμπορικά προϊόντα τους.

Την εξέλιξη, όμως, δεν μπορεί να τη σταματήσει κανείς. Γι' αυτό οι εταιρείες παίρνουν θέση και ετοιμάζονται. Δεν αποκλείεται καθόλου η Amazon να επιδίωξε τη συμφωνία με την LNB έχοντας κατά νου να δοκιμάσει στο αμέσως προσεχές μέλλον να την επεκτείνει και στον τομέα των live streaming μεταδόσεων.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, η μεγάλη κερδισμένη είναι η LNB, η οποία κατάφερε να συνεργαστεί με έναν παγκόσμιο κολοσσό, από τον οποίο μόνο οφέλη μπορεί να αποκομίσει. Κι ίσως ο τρόπος που σκέφτονται και ενεργούν οι Γάλλοι με αυτό το πρωτάθλημα που έχουν, να μπορούσε να αποτελέσει παράδειγμα και για τα καθ' ημάς. Εντάξει, η Amazon δεν υπάρχει στην Ελλάδα. Υπάρχουν όμως άλλες εταιρείες, που δραστηριοποιούνται στο χώρο των νέων τεχνολογιών. Μήπως θα έπρεπε το μπάσκετ να στραφεί σε αυτές και να ζητήσει τη βοήθειά τους. Το μέλλον, άλλωστε, βρίσκεται εκεί...



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ